خبر/

برگزاری پویش والد آگاه، فرزند ایمن توسط بهزیستی

1401/12/13 - 11:22 - کد خبر: 88270 نسخه چاپی

نصر: کارزار رسانه ای والد آگاه، فرزند ایمن با شعار آیا دوست فرزندت را میشناسی؟ با هدف حساس سازی و آگاه سازی والدین توسط سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش نصر، کارزار رسانه ای والد آگاه، فرزند ایمن با شعار آیا دوست فرزندت را میشناسی؟ 
با هدف حساس سازی و آگاه سازی والدین برگزار شد.
این کارزار با افزایش دانش والدین در زمینه‌ی پیشگیری از اعتیاد و اطلاع رسانی به والدین در خصوص توجه به فرزندان در جهت پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور، توسط معاونت  پیشگیری و درمان اعتیاد، مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اول اسفند سال جاری آغاز گردیده است. 
سولماز پیشاهنگ نیا، کارشناس مسئول حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان تبریز در گفتگو با نصر در خصوص این کارزار گفت: همانطور که می دانیم غالبا شروع مصرف مواد اعتیاد آور از دوران نوجوانی اتفاق می افتد. به این دلیل که نوجوانان در این دوران سنی خود تلاش می‌کنند تا از عقاید و افکار همسن های خود پیروی کنند و در حقیقت این رفتار برای عضویت در گروه دوستان انجام می پذیرد.
وی در ادامه افزود: اگر نوجوانی در گروه دوستان معتاد باشد، احتمالا تحت تاثیر دوستان و به تبعیت از آنها به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا خواهد کرد بنابراین ضرورت آگاهی والدین  از روابط و دوستان فرزندان خود و آگاهی دادن به فرزندان  یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور می باشد.
پیشاهنگ نیا نداشتن مهارت حل مسئله و عدم مدیریت و کنترل هیجانات توسط نوجوان را یکی از مهم ترین عوامل خطرپذیری دربرابر اعتیاد دانست و اعلام کرد: این موضوع می‌تواند باعث ناتوانی و آسیب پذیری نوجوانان در برابر پیشنهادات و رفتارهای پرخطر باشد. به همین دلیل آموزش هایی که خانواده در سبک فرزند پروری خود به کودک خود منتقل می کند، می‌تواند از فرزند خود  در دوران حساس  نوجوانی محافظت کرده و او را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون بدارد.
وی افزود: نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با گرایش فرزندان به اعتیاد، در رابطه با کیفیت رابطه  فرزندان  و والدین شان است. اگر رابطه عاطفی میان والدین و فرزندان در یک خانه دارای شرایط مناسبی نباشد، فرزندان به اشخاص و گروه‌های دوستان گرایش پیدا خواهند کرد  و از گروه دوستان تبعیت می کنند.  
کارشناس مسئول حوزه ی پیشگیری بهزیستی شهرستان تبریز در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد را جدی بگیریم و با ساختن محیطی سالم و الگوهای مناسب برای فرزندان، آنها را به سمت تفریحات سالم و جمعی سوق دهیم.
در این راستا امور پیشگیری بهزیستی شهرستان تبریز  در طول سال با همکاری موسسات تحت نظارت خود اقدام به برگزاری دوره های تخصصی  آموزش مدیریت بلوغ و نوجوانی،  آموزش زندگی خانواده ، آموزش فرزندپروری و ... می نماید.
همشهریان جهت شرکت در دوره های مذکور می توانند به سامانه جامع مشاوره بهزیستی به آدرس زیر مراجعه نمایند. moshavereh.behzisti.ir
همچنین مشاوره تلفنی بهزیستی با شماره 1480،  همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای ارائه خدمات مشاوره در زمینه مسائل خانوادگی، تربیتی و اعتیاد و ... آماده ارائه  خدمات تخصصی می باشد.
انتهای پیام/
برگزاری پویش والد آگاه، فرزند ایمن توسط بهزیستی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار