پس از ثبت نام در فرمانداری تبریز/

اعلمی: من امروز وظیفه خودم را انجام دادم، حالا نوبت شورای نگهبان است

1398/09/16 - 22:52 - کد خبر: 8826 نسخه چاپی

نصر: نماینده سابق تبریز در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: من با حضور امروزم در فرمانداری تبریز به وظیفه ام عمل کردم، حالا نوبت هیات نظارت و شورای نگهبان است که به وظیفه قانونی اش عمل کند.

به گزارش خبرنگار نصر، اکبر اعلمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات فرمانداری تبریز، اظهار داشت: من تا ساعت هشت دیشب تصمیم نداشتم وارد انتخابات شوم، اما شرایط خاص کشور و اصرار مکرر عزیزان موجب تغییر نظرم شد.

وی افزود: من هم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب فعالیت سیاسی داشتم، حالا چهل سال از انقلاب می گذرد، اما احساس می کنم از اهداف انقلاب دور شدیم.

اعلمی تاکید کرد: امروز فساد، شکاف طبقاتی و فقر بیداد می کند و وظیفه امثال ما ایجاب می کند همه تلاش مان برای اصلاح وضع موجود را به کار بندیم.

وی ادامه داد: امروز حتی برخی مفسدان وارد خانه ملت شده اند؛ این ها به انقلاب و آرمان های انقلاب صدمه می زند.

اعلمی اظهار کرد: فکر می کنم این توان را دارم که تغییری در وضعیت نامناسب امروز ایجاد کنم. سابقه هشت سال نمایندگی ام را مردم مورد قضاوت قرار دهند.

نماینده سابق مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس خانه ملت است، مجلس مال خود ما است و آمده ام از حق انتخاب شدن توسط مردم استفاده کنم.

اعلمی در مورد عملکرد مجلس دهم هم گفت: مجلس دهم ضعیف ترین بود و اگر همین منوال پیش برود، مجلس بعدی ضعیف تر خواهد بود. اگر مجلس قدرتمند بود، اجازه نمی داد اتفاقات تلخ اخیر پیش آید.

وی در مورد گمانه زنی ها در مورد تایید صلاحیت خود، گفت: بعد از مجلس هفتم حتی یک مورد مستند درباره علت رد صلاحیتم در دوره های گذشته انتخابات به بنده ارائه نشده است، وانگهی اگر کوچک ترین فساد مالی و اخلاقی داشتم، تا حالا صدها بار رسوایم کرده بودند.

اعلمی ادامه داد: من با حضور امروزم در فرمانداری تبریز به وظیفه ام عمل کردم، حالا نوبت هیات نظارت و شورای نگهبان است که به وظیفه قانونی اش عمل کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد، اگر غیر از این باشد، مردم نسبت به گذشته بدبین شده و نسبت به آینده کشور ناامیدتر خواهند شد و این آینده کشور را به خطر می اندازد.

اعلمی با بیان این‌که حضور در مجلس را ضروری می‌دانم، تاکید کرد: به خاطر شرایط حاضر و آینده کشور احساس کردم که باید پا بر عرصه بگذارم و اگر تایید صلاحیت شوم و رای بیاورم، به عنوان وکیل‌الرعایا وارد مجلس خواهم شد.

وی ادامه داد: : تا حالا یکبار هم علت رد صلاحیت من را اعلام نکرده‌اند و صرفا گفته‌اند که به خاطر بند یک و سه ماده ۲۸ قانون رد صلاحیت شده‌ام. هنوز ترکش‌های دفاع از اسلام و نظام در بدنم است، چگونه ملتزم به اسلام و قانون اساسی نیستم؟ ما خود را از انقلابی‌ترین و قانونمندترین افراد جامعه می دانیم.

انتهای پیام/

اعلمی: من امروز وظیفه خودم را انجام دادم، حالا نوبت شورای نگهبان است محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار