رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

سه برابر شدن ظرفیت مراکز ترک اعتیاد در دولت سیزدهم

1401/12/11 - 21:03 - کد خبر: 88221 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بهزیستی کشور از سه برابر شدن ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر در کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نصر: علی‌محمد قادری، پنجشنبه 11 اسفندماه، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت پذیرش مراکز ماده ۱۶ در دولت سیزدهم از ۱۱ هزار نفر به ۳۳ هزار نفر افزایش یافته است.
وی افزود: ۵۸۰ مرکز ماده ۱۵ نیز برای پذیرش معتادان خودمعرف در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
وی آمادگی این سازمان را برای همکاری به منظور ادامه فعالیت مرکز ماده ۱۶ تبریز اعلام کرد، ولی در عین حال گفت: مسئولیت مراکز ماده ۱۶ با سازمان بهزیستی، اما تامین مکان و هزینه‌های آن بر عهده نهادهای دیگری است.
استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به فعالیت مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر (ماده ۱۶) در تبریز، خواستار همکاری سازمان بهزیستی برای پویایی و ارتقای سطح فعالیت‌های این مرکز شد.
عابدین خرّم اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای فعالیت این مرکز هزینه می‌شود و مددجویان آن در کنار درمان و بازپروری، مهارت‌های شغلی را نیز فرا می‌گیرند.
وی همچنین با اشاره به سکونت بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت تبریز در مناطق حاشیه شهرخاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما برای مدیریت حاشیه نشینی، تامین امکانات در روستاها برای مهاجرت معکوس است.
انتهای پیام/
سه برابر شدن ظرفیت مراکز ترک اعتیاد در دولت سیزدهم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار