معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور نیاز به مقاوم‌سازی‌ دارد

1401/12/11 - 12:05 - کد خبر: 88179 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور فرسوده و نیازمند مقاوم سازی و تجهیز دوباره است.

به گزارش نصر، حمیدرضا خان محمدی روز پنجشنبه در نشست مشترک استاندار مازندران و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساری افزود: سرانه آموزشی در مازندران ۴.۸ دهم درصد است که این آمار حدود پنج دهم درصد از متوسط کشوری کمتر است.
وی ادامه داد: در استان مازندران حدود چهار هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که باید به برنامه ریزی اصولی برای رفع این چالش اقدامات لازم صورت گیرد.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال های گذشته قدم‌های جدی برای نوسازی مدارس استان و کشور برداشته است که این رویه در سال های آینده هم تداوم می یابد.
خان محمدی افزود: امروز ۲ هزارمین مدرسه کشور در مازندران افتتاح خواهد شد که این امر نشان دهنده دغدغه مسوولان ارشد کشور برای افزایش سرانه آموزشی است.
وی بیان کرد: به طور حتم طبق یک برنامه ریزی مدون برای نوسازی تمامی مدارس فرسوده کشور اقدام خواهیم کرد و زمانبندی برای تحقق این امر در نظر گرفتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم برای ارتقای سرانه آموزشی خود را مکلف می داند و با طرح های کاربردی روند توسعه کشور در امر مدرسه سازی شتاب خواهد گرفت.
مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز، ۴۵ هزار معلم و چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.
انتهای پیام/
۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور نیاز به مقاوم‌سازی‌ دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار