استاندار آذربایجان شرقی:

حلقه وصل مسوولان با افکار عمومی روابط عمومی ادارات است

1401/12/10 - 20:16 - کد خبر: 88152 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آموزش مستمر حلقه مفقوده در روابط عمومی ها است، گفت: حلقه وصل دولت و مسوولان با افکار عمومی توسط روابط عمومی ها بوده بر این اساس روابط عمومی آموزش دیده و کاربلد نیاز ادارات است.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی به ریاست استاندار اظهار کرد: پمپاژ امید با انتشار اخبار توسعه‌ای و امیدبخش توسط رسانه ها در مقابل پمپاژ ناامیدی توسط رسانه‌های معاند یک ضرورت انکار ناپذیر است که روابط عمومی ها در روند آن و تولید خبر نقش دارند.
وی یادآور شد: روابط عمومی ها ویترین تخصصی ادارات و هر نهاد هستند بر این اساس باید در شکل دهی و نقش آفرینی در اطلاع رسانی سهم ایفا کنند.
وی ادامه داد: تلاش مسئولان باید به نظر مردم رسانده شود تا در جریان تلاش خدمتگزاران خود باشند در این صورت است که امکان مطالبه کمبود ها نیز به طور منطقی مهیا می شود.

جریان فکور علاقمند و خوش سلیقه در روابط عمومی ها و رسانه ها نیاز است
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: جریان فکور علاقمند و خوش سلیقه در روابط عمومی ها و رسانه ها نیاز هست تا بتوانند زنجیره های اطلاع رسانی را به هم مرتبط کنند.
خرم تاکید کرد: مهندسی افکار عمومی و نحوه انتقال پیام به مردم باید توسط رسانه ها انجام شود، به زیست مجازی جامعه نیز باید خوراک و محتوا داده شود تا فضای مجازی داخلی نیز تقویت شود.
وی با بیان اینکه محتوا از قالب مهمتر است، افزود: تولید محتوا برای مقابله و پدافند مقابل جریان رسانه‌ای دشمنان لازم است.
استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: اطلاع رسانی دقیق شفاف و مقابله با اهداف رسانه دشمنان و مواجهه با پروپاگاندای آنان باید مورد توجه رسانه باشد.
وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه شهید در هدایت ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: شهید، رسانه است بدون اینکه کلمه ای منعقد کند تبدیل به جریان می شود، اگر عادت کنیم مثل شهدا به این صورت عمل کنیم جریان ساز و تاثیرگذار خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه گفت: وظیفه اصحاب فکر و اندیشه به عنوان عنصری از جامعه باید در جهاد تبیین موجب افزایش توان و حرکت شود.
وی با اشاره به اینکه با ارتش سایبری جبهه سلطه مواجه هستیم، گفت: ضد انقلاب همواره در حال تولید محتوا است.
وی بار دیگر تاکید کرد: نباید از محتوا غافل شویم و به شکل و ظاهر توجه کنیم ارتش سایبری دشمن دارای سازمان و فکر هستند تا از غفلت ما استفاده و به جریان انقلاب اسلامی حمله کنند.
وی خاطرنشان کرد: پمپاژ یاس، اعتماد سوزی ملت نسبت به دولت از جمله اهداف اصلی رسانه های دشمن است تا سیاه نمایی در جامعه را القا کنند.

جریان شناسی لوازم مقابله با رسانه های معاند
دبیر شورای اطلاع رسانی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: برای غلبه بر برنامه های رسانه های دشمن جریان شناسی لازم است بر این اساس باید اهداف رسانه‌های مهاجم را شناسایی کنیم تا بتوانیم جریان ایجاد شده را خنثی و برای مقابله با آن اقدام کنیم.
سیدمحمدحسین بلاغی خاطرنشان کرد: برخی ابهامات شایعات و شبهات را که جریان رسانه‌ای بیگانه ایجاد می کند نیازمند جریان شناسی و تولید محتوا برای مقابله با این رویکرد دشمنان است.
وی تاکید کرد: مطالبه گری اگر در دست رسانه‌های دلسوز و متعهد باشد همواره به هدف می رسد و با تخریب فاصله دارد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور در تبریز خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹۰۰ اثر به این جشنواره رسیده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون چهل نشست شورای اطلاع رسانی استان برگزار شده است، گفت: امسال با عملکرد شورای اطلاع رسانی در استان هم افزایی رسانه ها بیشتر شده است.
تراب محمدی همچنین اظهار کرد: رسانه ها باید برای خود تحلیل داشته و منتظر مسئولان نباشند.
انتهای پیام/
حلقه وصل مسوولان با افکار عمومی روابط عمومی ادارات است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار