ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد:

صادرات نزدیک به 500 میلیون دلار کالا از گمرک رازی خوی طی سال جاری

1398/09/16 - 17:09 - کد خبر: 8813 نسخه چاپی

نصر: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: امسال میزان صادرات از گمرک رازی خوی ۱۳۳ درصد رشد داشته است‌.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، توحید آذربد در گفت وگویی افزود: میزان صادرات از گمرک رازی خوی در سال جاری به میزان وزنی ۶۵۰ تن و به ارزش دلاری ۴۹۹میلیون و ۹۶۲دلار بوده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳۳ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک و بازارچه ‌رازی خوی جزء مهمترین گمرکات و بازارچه های آذربایجان غربی به شمار می رود، تصریح کرد: در سال جاری میزان ۴۷۱۵ تن کالا به ارزش دلاری بیش از چهار میلیون دلار از بازارچه رازی خوی صادرات انجام شده که ازنظر دلاری‌ ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص آمار صادرات خروجی سایر گمرکات داخلی از گمرک مرزی رازی خوی نیز اظهار کرد: در سال جاری میزان ۵۳ هزار و ۸۱۳تن کالا با ارزش دلاری بیش از ۳۱ میلیون دلار صادرشده که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش درآمدی رشد ۱۳۱ درصدی داشته است.

وی درخصوص میزان واردات از گمرک و بازارچه رازی خوی نیز یاد آور شد: در سال جاری از گمرک رازی خوی ۸142 تن کالا به ارزش دلاری بیش از ۱۹میلیون و 99 هزار دلار وارد کشور شد که این میزان واردات درمدت مشابه سال جاری میزان ۳۱۱۵تن و به ارزش دلاری بیش از هشت میلیون و  ۵۹هزار دلار بوده که نشان از افزایش واردات کالا در سال جاری از این گمرک است.

آذربد ادامه داد: همچنین از بازارچه رازی خوی نیز در سال جاری ۳۳۱۴ تن کالا به ارزش دلاری بیش از هشت میلیون و ۲۷۴ هزار دلار وارد کشور شد.

وی با شاره به اینکه سهم گمرک رازی از میزان تردد مسافر دربین سایر گمرکات استان ۱۸درصد است، افزود: درسال جاری تعداد ۲۰۰هزار و ۵۱۳مسافر ایرانی وخارجی به کشور وارد و ۲۴۰هزار و ۹۸۱ مسافر داخلی و خارجی ازطریق این گمرک از کشور خارج شده اند که طبق آمار تعداد مسافرین ورودی ۵۱ درصد و خروجی ۷۰ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادراتی از این گمرک انواع مرکبات، وسایل پلاستیکی، مصنوعات آهن و فولاد، لوازم آشپزخانه، سنگ، قیرنفت و روغن های سبک به جز بنزین بوده که بیشتر به کشورهای ترکیه، عراق و نخجوان صادر شده است.

آذربد گفت: با توجه به سهم ۲۱درصدی گمرک رازی خوی از ترانزیت خارجی استان، بهسازی و نوسازی جاده ها و فضای پایانه امری ضروری است.

انتهای پیام/

صادرات نزدیک به 500 میلیون دلار کالا از گمرک رازی خوی طی سال جاری خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار