شهردار تبریز:

ساماندهی ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز در حال تکمیل است

1401/12/10 - 11:33 - کد خبر: 88125 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: پروژه ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در بازدید از این پروژه، افزود: در زمان کنونی عملیات خاکبرداری و اسکلت بندی صفه ضلع جنوبی مقبره الشعرا اجرا شده است و مطابق تابلوی روزشمار نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ همزمان با روز ملی شوراها به بهره برداری کامل می رسد.
وی اظهار کرد: این پروژه شامل دو هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت است که پس از ساماندهی و تکمیل کامل، به پروژه صفه شمالی مقبره الشعرا با هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ملحق می شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه ساماندهی صفه ضلع شمالی مقبره الشعرا نیز در هشت شهریور سال جاری به بهره برداری رسیده بود، گفت: با الحاق صفه جنوبی به صفه شمالی مقبره الشعرا، این مجموعه در اوایل سال آینده برای بازدید گردشگران آماده می شود.
هوشیار، با اشاره به اهمیت و جایگاه این مجموعه تاریخی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، ادامه داد: رویکرد جدید شهرداری و شورای اسلامی این شهر برای اعلام زمان اتمام پروژه ها، موجب تسریع در اجرای این پروژه ها و عمل به وعده داده شده، می شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهردار تبریز در این بازدید ضمن بررسی تمام مراحل اجرایی پروژه صفه جنوبی مقبره الشعرا، توصیه های لازم در راستای تسریع آن جهت تحویل به موقع طبق زمانبندی را ارایه کرد.
مقبره الشعرا، آرامگاه بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از ۸۰۰ سال پیش تاکنون، در سال های گذشته در وضعیت نابسامانی قرار داشت که با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال ساماندهی است.
در این مجموعه در محله سرخاب تبریز واقع شده و آرامگاه شاعرانی مانند استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، خاقانی شیروانی، ظهیرالدین فارابی، شاپور نیشابوری، شمس الدین سجاسی، ذوالفقار شروانی، همام تبریزی، مغربی تبریزی، مانی شیرازی، لسانی شیرازی و شکیبی تبریزی است.
انتهای پیام/
ساماندهی ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز در حال تکمیل است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار