مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان:

جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی آذربایجان ۷۵ درصد افزایش یافت

1401/12/09 - 15:24 - کد خبر: 88092 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی این منطقه در سال جاری ۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۶۲ مسافر جابجا شده اند در حالی که تعداد مسافر جابجا شده در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۹۰۶ نفر بود.
وی اظهار کرد: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه شامل یک میلیون و ۶۱۳ هزار و ۹۱۱ مسافر بین شهری و ۴۴۲ هزار ۷۵۱ مسافر حومه ای است.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان افزایش تعداد مسافران بین شهری و حومه ای جابجا شده در سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت مدت مشابه سال قبل به ترتیب نیم و ۳.۵ برابر شده است که این میزان افزایش جابجایی مسافر در نوع خود چشمگیر و بی سابقه است.

آغاز پیش فروش قطارهای نوروزی از روز شنبه ۱۳ اسفند سال جاری
قربانی، همچنین با اشاره به آغاز پیش فروش قطارهای نوروزی از روز شنبه ۱۳ اسفند سال جاری، ادامه داد: پیش فروش بلیط های نوروزی برای کل مسیرها غیر از مسیر مشهد مقدس از ساعت هشت صبح به صورت (حضوری) و از ساعت ۱۴ در این مسیرها بصورت غیرحضوری انجام می شود.
وی یادآور شد: از روز یکشنبه ۱۴ اسفند نیز پیش فروش مسیرهای منتهی به مشهد غیر از مسیر تهران – مشهد و بالعکس از ساعت هشت صبح به صورت (حضوری) و از ساعت ۱۴ در این مسیرها بصورت غیرحضوری آغاز می شود.
قربانی، ادامه داد: از روز دوشنبه ۱۵ اسفند نیز بلیت قطارهای نوروزی مسیر تهران – مشهد و بالعکس از ساعت هشت صبح به صورت حضوری و از ساعت ۱۴ در این مسیرها بصورت غیرحضوری عرضه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/
جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی آذربایجان ۷۵ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار