خبر/

مسابقات کشوری مهارت در تبریز کلید خورد/ مهارت و دانش فنی،لازمه اقتصاد دانش پایه و توسعه محور

1401/12/10 - 10:46 - کد خبر: 88084 نسخه چاپی

نصر: مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴ در تبریز کلید خورد و معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مسابقات گفت: لازمه اقتصاد دانش پایه و توسعه محور، افزایش مهارت و دانش فنی است.

به گزارش نصر، محمد کلامی در مراسم افتتاح مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴ با بیان اینکه اقتصادی که توان تولید بالا را نداشته باشد نمی تواند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت ایجاد کند، گفت: ارتقا سطح دانش فنی تاثیر مستقیمی بر رشد اقتصاد و بالا رفتن توان تولید دارد.
وی با اشاره به اینکه یک نیروی کار ساده با مهارت و دانش فنی می تواند برای خود و جامعه ایجاد ثروت کند، افزود: این دانش منجبر به تولید کالاهایی می شود که توان رقابت دارند و هم می توانند هر روز خود را بروز رسانی کنند.
معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در هیچ صنفی افراد ماهر بیکار وجود ندارد، ادامه داد: قطعا مهارت به افزایش دستمزد و ختم به ثروت می شود و میزان سرمایه گذاری جامعه را نیز افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: هیچ کشوری نباید در صادرات زیاد از منابع طبیعی خود استفاده کند، بلکه باید دانش صادر کند تا ارزش افزوده ان پس انداز اینده باشد.
 

وی با تاکید بر اینکه لازمه اقتصاد دانش پایه و توسعه محور، افزایش مهارت و دانش فنی است، افزود: متاسفانه در دانشگاه ها به حوزه مهارت توجه نمی شود، اگر میزان بیکار در تحصیل کرده ها بالاست دلیل آن پایین بودن دانش فنی و مهارت است.
کلامی با اشاره به اینکه امروزه باید پایه های اقتصاد را محکم کنیم که چرا سی سال بعد چنان شتابی نتوانیم داشت، گفت: صنعت و اقتصاد برای تبریز ذات است مثل فوتبال برای برزیل و تبریز مهد صنعت طلا و جواهر است و این افتخاری است که امسال میزبان مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴ در استان باشیم.
شایان ذکر است، بیستمین دور مسابقات ملی  که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ۸ لغایت ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می شود یکی از مهمترین رویدادهای استان در سال ۱۴۰۱ است و در رشته های طلا و جواهرسازی،تراشکار cnc،کاشی کاری دیوار و کف، آجر چینی مدرن ، پس از ۱۸ سال وقفه در تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
مسابقات کشوری مهارت در تبریز کلید خورد/ مهارت و دانش فنی،لازمه اقتصاد دانش پایه و توسعه محور گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار