مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

مشکلات اقتصادی نباید مانع تکالیف مهدویت شود

1401/12/09 - 09:07 - کد خبر: 88056 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم برگزاری با شکوه جشن های شعبانیه، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی نباید مانعی بر سر راه تکالیف مهدوی و فرهنگ مهدویت آحاد مردم شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمود حسینی روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان بر ضرورت تلاش مضاعف ادارات دولتی و تشکل‌های مردمی، برای برگزاری پرشور مراسم نمیه شعبان و ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) در نیمه شعبان تاکید و اضافه کرد: همه باید خود را در این مسیر مسئول بدانند.
وی با بیان اینکه جشن های نیمه شعبان به صورت محله محور در تبریز و شهرهای بزرگ استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تمام مساجد و هیات های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی باید در موضوع عید ولایت نیمه شعبان برنامه های جشن و سرور داشته باشند و در این زمینه راه اندازی ایستگاه های صلواتی و آذین بندی معابر و کوچه ها در شهرها و روستاها مورد تاکید است.
حسینی ادامه داد: در این راستا تمام ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی در مساجد و کانون های فرهنگی، مردمی و ادارات باید به کار گرفته شود، چون انعکاس اجتماعی و عمومی مراسم و جشن‌های مهدویت بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: امسال تلاش می کنیم با شعار هر محله یک مسجد، یک تشکل و یک ایستگاه صلواتی چهره استان را امام زمانی کنیم که در این رابطه آموزش و پرورش پویش آذین بندی محلات توسط دانش آموزان، گرفتن عکس، فیلم و ارسال آن در فضای مجازی را اجرا می کند.
حسینی بر ضرورت فضاسازی مناسب برای نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که احیای عید نیمه شعبان و ایجاد فضای معنوی در شهر برای معنویت بخشی به جامعه ضروری است.
انتهای پیام/
مشکلات اقتصادی نباید مانع تکالیف مهدویت شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار