مدیر بنیاد دست های مهربان در آذربایجان شرقی خبر داد؛

بنیاد دست های مهربان همیار زنان سرپرست خانواده/ ۵۰۰ خانوار در استان تحت حمایت این بنیاد 

1401/12/08 - 19:08 - کد خبر: 88041 نسخه چاپی

نصر: مدیر بنیاد دست های مهربان در آذربایجان شرقی گفت: بالغ بر ۵۰۰ خانوار از جمله زنان سرپرست خانواده، کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست در استان تحت حمایت بنیاد دست های مهربان هستند.

به گزارش نصر، بهزاد کریم پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۱۶ سال از تاسیس بنیاد دست های مهربان می گذرد، گفت: این بنیاد توانسته با ۲۰ شعبه فعال در سطح کشور حامی زنان سرپرست خانواده و کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست باشد.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۰ خانوار در آذربایجان شرقی تحت حمایت بنیاد دست های مهربان هستند، ادامه داد: خانواده ها بعد از شناسایی تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و از حمایت های معیشتی از جمله تهیه سبد کالا، مسکن، خدمات دندانپزشکی ،پزشک عمومی، روانشناسی و پزشک زنان به صورت رایگان،توانمد سازی و خدمات اموزشی زنان سرپرست خانواده،اموزش کودکان ۳ تا ۷ سال و... بهره می برند.
مدیر بنیاد دست های مهربان در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در کل کشور تحت حمایت این بنیاد هستند، افزود: این بنیاد با حمایت مردم پابرجاست و کاملا غیر دولتی و غیر سیاسی است.
وی با اشاره به اینکه در ساختمان مرکز تبریز پزشک، دندانپزشک، مشاور و مهدکودک جهت اسایش و راحتی خانوار تحت حمایت مستقر است، ادامه داد: خانواده ای با بیماری خاص نیز به بیمارستان ها معرفی می شود تا تحت درمان پزشک متخصص باشند.
وی ایجاد کارگاه های مختلف توانمند سازی در زمینه صنایع دستی برای زنان سرپرست خانواده را از دیگر اهداف این بنیاد خواند و گفت: علاوه بر این موضوع تبریز جز ۵ استان کشور است که به مجهز به واحد ایندگان در مجموعه است و تمامی خدمات اموزشی و هوش و خلاقیت و اموزش های رده های سنی ۳ تا ۷ سال برای کودکان موجود است.
کریم پور اضافه کرد: بنیاد دست های مهربان در بحث مدرسه سازی نیز فعالیت دارد و در استان بزرگترین هنرستان کشاورزی در شهرستان مراغه با ۱۸ کلاس، دبستان ۶ کلاس در مناطق محروم شهرستان مراغه احداث شده است و اقدامات لازم برای ساخت مدرسه معلولین همراه با درمانگاه ویژه کودکان کم توان جسمی در تبریز نیز در حال انجام است.
وی به کمپین های بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و زلزله و ارائه خدمات کانکس، معیشتی پوشاک و... نیز اشاره کرد و گفت: در زلزله خوی با فراخوان و مرجعیت شعبه تبریز دو کمپین بزرگ مواد غذایی، پوشاک، چادر و ۶ کانکس ده متری به خانواده های دارای بیماری و یا معلول واگذار شد.
وی اضافه کرد: این بنیاد علاوه بر سبد غذایی پک های مناسبتی در ماه مبارک رمضان، لوازم تحریر در ماه مهر، عیدانه در سال نو و.... نیز دارد و در کرونا نیز  ۵ کمپین مختلف برای تهیه ۵۰ هزار ماسک و ضد عفونی در استان برنامه ریزی شد.
مدیر بنیاد دست های مهربان در آذربایجان شرقی با بیان اینکه واحد مددکاری برای شناسایی زنان سرپرست خانواده که به دلیل اسیب های اجتماعی دچار مشکل شده اند تلاش دارد، افزود: اصلی ترین خدمات بنیاد به این عزیزان ارائه می شود، همچنین کارگاه های زندگی بهتر توسط روانشناسان برای افزایش امید به اینده و تربیت بهتر کودکان در این فضاهای خانوادگی برنامه ریزی شده است.
انتهای پیام/
بنیاد دست های مهربان همیار زنان سرپرست خانواده/ ۵۰۰ خانوار در استان تحت حمایت این بنیاد  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار