نامزد انتخابات جنجالی هیات بدنسازی آذربایجان شرقی؛

برای جلوگیری از پایمال شدن حق استان اعتراض کردم

1401/12/08 - 11:49 - کد خبر: 87970 نسخه چاپی

نصر: نامزد انتخابات جنجالی هیات بدنسازی استان گفت: فدراسیون بدنسازی علاوه بر آوردن نفراتی از سایر استان ها فردی که چندین سابقه درگیری و نزاع دارد را برای ایجاد تنش به جلسه آورده بود.

به گزارش نصر، چند روز پیش تصاویری از درگیری در مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی آذربایجان شرقی منتشر شد و حواشی زیادی به پا ‌کرد.
سعید رونقی، یکی از دو نامزد نهایی این انتخابات که به شدت از رئیس فدراسیون بدنسازی انتقاد کرد، در گفتگو با خبرنگار نصر در خصوص تخلفات انجام شده در این انتخابات گفت: یکی از دلایلی که رئیس فدراسیون بدنسازی ایران اقدام به انتخابات مهندسی می کند این است که مدت زمان کمی نسبت به انتخابات این فدراسیون باقی مانده و نصیرزاده با روی کار آوردن نفرات خود قصد جمع آوری رای برای انتخابات فدراسیون دارد.
وی در ادامه افزود: پیش از شروع انتخابات متاسفانه نفراتی که قرار بود رای دهند تغییر یافتند و اجازه رای دادن به آنها داده نشد.
رونقی در خصوص نحوه مهندسی این انتخابات خاطرنشان کرد: ۱۳ نفر از ورزشکاران استان برای حضور در انتخابات به فدراسیون معرفی شدند که ۱۲ نفر از آنها توسط فدراسیون رد شدند و نفرات دیگری جایگزین شدند. به عنوان مثال داوری که در آخرین مسابقات بزرگ حضور داشته است، حق رای دارد که جابر تقی زاده به عنوان رئیس کمیته داوران استان معرفی شده بود که به جای ایشان داوری انتخاب شد که فعالیتی در استان ندارد. 
وی ادامه داد: در بخش ورزشکاران کسانی می تواند رای بدهد که بالاترین مقام را در بالاترین مسابقات بدست آورد که چهار نفر از استان بر این اساس انتخاب شدند که در مسابقات جهانی مقام های اول و دوم را کسب کرده بودند که فدراسیون آنها را رد کرد و نفری انتخاب کردند که در حال حاضر در آفریقا حضور دارد و اهل استان هم نیست. همچنین در بخش بانوان آیلین میرزایی که با حکم رئیس فدراسیون مقام اول کشور را کسب کرده بود فدراسیون اعلام کرد وی رتبه سوم را بدست آورده و این ورزشکارهم رد شد. در مورد باشگاه ها هم باشگاهی حق حضور دارد که به مسابقات کشوری تیمی معرفی کند که از ۵ باشگاه چهار باشگاه رد شد و باشگاه هایی انتخاب شدند که حتی پروانه کسب آنها به اتمام رسیده بود.
نامزد انتخابات هیات بدنسازی با اشاره به تخلفات گسترده دیگر این فدراسیون اظهار داشت: متاسفانه فدراسیون حتی از استان های دیگر برای این انتخابات نفراتی آورده بود که کاملا غیرقانونی است‌. در همین زمینه به بازرسی کل، دیوان عالی و اداره کل ورزش و جوانان شکایت خود را تقدیم کردیم و اگر این تخلفات اثبات شود مجمع ابطال می شود. حتی پس از انتشار کلیپ درگیری بقیه استان ها هم واکنش دادند و اعلام کردند فدراسیون در سایر استان ها هم دخالت مستقیم داشته است.
رونقی با بیان اینکه نائب رئیس فدراسیون از یک روز قبل در تبریز اقدام به رایزنی و جمع آوری رای کرده است، گفت: بهزاد عدالت، قهرمان تبریزی این رشته روز قبل از انتخابات به من اعلام کرد که نائب رئیس فدراسیون در باشگاه حاضر و با سرپرست هیات اقدام به تبلیغات و جمع آوری رای می کند. حتی بهانه حذف مظاهر تابانی، قهرمان بدنسازی جهان هم مضحک بود و اعلام کردند ایشان حرفه ای است در حالی که وی کارت حرفه ای ندارد یا فرشاد ولی پور که اورال جهان است با بهانه واهی حذف شد.
این ورزشکار تبریزی همچنین در خصوص درگیری با یکی از افراد حاضر در جلسه بیان داشت: فدراسیون بدنسازی فردی به نام عرفان بیات را با عنوان عکاس به این جلسه آورده بود که چندین سابقه کیفری درگیری و نزاع دارد و همراه فدراسیون به تبریز آورده بودند. وی در این جلسه بطری آبی به سمت من پرتاب کرد که باعث شروع این تنش شد درحالیکه ورود وی به فدراسیون و جلسات هم ممنوع است. حتی رئیس فدراسیون اردبیل که هیچ ربطی به این جلسات نداشت، در تبریز و انتخابات استان حضور داشت که غیر قانونی است.
رونقی در پایان گفت: امیدوارم حکم ابطال این جلسه صادر شود و تنها هدف اعتراضم به انتخابات این بود که نگذارم حق استان پایمال شود و زحمت ورزشکاران از بین برود.
انتهای پیام/
برای جلوگیری از پایمال شدن حق استان اعتراض کردم حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار