معاون شرکت آبفای کشور:

۴۰ هزار روستا تحت پوشش آبفا قرار دارد

1401/12/07 - 16:51 - کد خبر: 87963 نسخه چاپی

نصر: معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور با تشریح شرایط آب شرب ۶۱ هزار روستا با ۲۱ میلیون نفر جمعیت، گفت: از این تعداد حدود ۴۰ هزار روستا معادل ۶۲درصد و با ۱۷.۵ میلیون نفر جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب قرار دارد.

به گزارش نصر، مجید آقازاده روز یکشنبه در دومین همایش و نمایشگاه اختصاصی ملزومات پروژه‌های جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مقایسه وضعیت آب و فاضلاب در قبل و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و دستاوردهای صنعت آب و فاضلاب در ۴۴ سال گذشته را مرهون تلاش همکاران و مکتب شهداء دانست.
وی اضافه کرد: در این مدت تعداد انشعابات آب به حدود ۱۸ میلیون فقره، طول خطوط انتقال آب ۳۱هزار کیلومتر و شبکه توزیع ۱۶۷ هزار کیلومتر رسیده و ظرفیت تصفیه آب ۱۰ برابر شده است، جمعیت زیر پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب شهری ۵۳ درصد شده که این رقم در قبل انقلاب ۸.۵ درصد بود.
وی از شناسایی حدود ۲۰ هزار روستای دارای تنش آب با ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر جمعیت در کشور خبر داد که در ۲ فاز تامین آب خواهند شد و ادامه داد: در فاز نخست، آبرسانی به ۱۰هزار روستا در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۲ هزار و ۳۹ روستا آبرسانی پایدار شده و در مرحله دوم جهاد آبرسانی به ۹ هزار و ۹۷۶ روستا و با ۵۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عملیاتی خواهد شد.

آبرسانی به روستاهای محروم آذربایجان شرقی ۴۷ درصد پیشرفت دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز از پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم استان که در ۲ فاز در حال اجراست خبر داد و گفت: در فاز نخست برای ۲۶۲ روستا و در فاز بعدی ۵۵۰ روستا آبرسانی می شود.
محمد خانی گفت: این پیشرفت که بالاتر از متوسط کشوری است نتیجه عملکرد مناسب عوامل اجرایی و بسیج سازندگی استان به عنوان نماینده معین قرارگاه است و موجب ایجاد نشاط و امید به ماندن در روستائیان شده است.
وی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو می باشد، آبرسانی آبادی های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.
خانی افزود: این پروژه ها که پایان سال گذشته آغاز شده است اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد و در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری های سپاه پاسداران و آبفای استان از ظرفیت همه نهادهای مردمی، استفاده‌ می کنیم، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در هماهنگی به عمل آمده از طرف استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تفاهم نامه تعداد روستاهایی که از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به نیابت از بسیج سازندگی انجام می گیرد به ۵۵۰ روستا افزایش و آبرسانی به روستاهای تمام شهرستان های استان تعمیم داده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: آنچه را که در گذشته تصور آن را نداشتیم امروز به همت و عزم دولت محقق شده و آبرسانی به روستاهای بدون آب و محروم در آذربایجان شرقی با قدرت در حال اجرا است.
انتهای پیام/
 ۴۰ هزار روستا تحت پوشش آبفا قرار دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار