رییس اورژانس کشور:

فعالیت ۳۰ هزار پایگاه زمینی و هوایی اورژانس در ایام نوروز

1401/12/07 - 11:39 - کد خبر: 87936 نسخه چاپی

نصر: رییس اورژانس کشور با اشاره به آمادگی کامل ناوگان اورژانس برای تعطیلات عید ۱۴۰۲ گفت: حدود ٣٠ هزار پایگاه زمینی و هوایی در ایام نوروز در کشور فعال هستند.

به گزارش نصر، دکتر جعفر میعادفر در جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ اظهارکرد: در سال گذشته به دلیل محدودیت ۲ ساله سفر در ایام کرونا، تهدیدات و افزایش حوادث و افزایش تردد را برای نوروز ۱۴۰۱ پیش بینی می کردیم که تا حدودی درست بود.
به گفته وی در نوروز سال ١٤٠١، ٤٧ درصد ماموریت اورژانس افزایش داشته و ٤٧ هزار مصدوم بر اثر حوادث رانندگی داشتیم که از این تعداد ٣٩ هزار مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.
رییس اورژانس کشور با اشاره به فعالیت های این نهاد در سه حوزه گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۲ فوریت های پزشکی با توجه به رخ دادن بخش اعظم تصادفات در ورودی ها، برای استقرار ایستگاه های سلامت در ٣٠ کیلومتری شهرها برنامه ریزی کرده است.
میعادفر با اشاره به فعالیت بیمارستان ها و تمامی مراکز شبانه روزی و درمانگاه ها در ایام نوروز گفت: این مراکز باید شیفت های شبانه داشته باشند و هماهنگی های لازم انجام شده که هیچ مرکز درمانی فقیر از پزشک غیرمتخصص نباشد.
وی با اشاره به ارائه بیش از ١٥٠ هزار خدمات غیر اورژانسی در نوروز ۱۴۰۱ گفت: یکی از دغدغه ما افزایش سفرهای چادری و خفگی با گاز منواکسید است که برای این مسئله سعی کردیم مراکز با آمادکی کامل باشند و بسته های راهنما و توصیه ای ارایه دهیم.
وی تاکیدکرد: تمامی مرخصی های اورژانس نیز از ٢٤ اسفند لغو خواهد شد و تمامی نیروها در آمادگی کامل بسر خواهند برد.
انتهای پیام/
فعالیت ۳۰ هزار پایگاه زمینی و هوایی اورژانس در ایام نوروز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار