هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع)/

دومین جشنواره‌ی نقاشی اسکو با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

1398/09/16 - 14:13 - کد خبر: 8791 نسخه چاپی

نصر: هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع)، آیین اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی نقاشی اسکو با حضور مسئولین شهرستان در اسکو برگزار شد.

به گزارش نصر، محمدعلی قلی‌زاده دبیر دومین جشنواره‌ی نقاشی اسکو در این مراسم با ارائه‌ی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره اظهار داشت: فراخوان برگزاری دومین دوره‌ی این جشنواره، مهرماه امسال با موضوعات نماز و نیایش، عفاف و حجاب و عفاف، کتاب و کتابخوانی، باغ شهر اسکو و چاپ باتیک منتشر و از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمد.

هم‌چنین با توجه به قرار گرفتن در هفته‌ی وحدت، بخش ویژه‌ی این جشنواره نیز به پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و وحدت اختصاص یافت و با توجه به این که جشنواره در سطح شهرستانی برگزار می‌شد، از هنرجویان و علاقه‌مندان به نقاشی در شهرستان برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آمد.

هم‌چنین از آن‌جایی که هدف برگزاری جشنواره ارتقای سطح هنر نقاشی در سطح شهرستان بود، دو کارگاه آموزشی با موضوعات چاپ باتیک و باغ شهر اسکو توسط اساتید ارجمند برگزار و آثار ارزشمندی توسط شرکت‌کنندگان در این جشنواره به تصویر کشیده شد.

وی با اشاره به رویکرد آموزشی این جشنواره که با هدف توسعه ی اقتصاد فرهنگ و هنر، پرورش ایده های خلاقانه ،جذب و شناسایی استعداد های هنری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار شد، به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه‌ی جشنواره اظهار داشت: امسال هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی شاهد رشد بودیم و بیش از 210 اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه‌ی جشواره واصل شده بود که توسط هیات محترم داوران مورد بررسی قرار گرفت و آثار برتر امروز در این مراسم معرفی و هدایای منتخبین تقدیم حضور این عزیزان خواهد شد.

وی در پایان با تقدیر از کلیه‌ی همکاران و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، از مساعدت و همکاری مسئولین شهرستان به‌ویژه حجت‌الاسلام مرادپور امام جمعه و مهندس رضی‌منش فرماندار محترم شهرستان اسکو تجلیل به عمل آورد.

حجت‌الاسلام مرادپور امام جمعه‌ی و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو نیز در این مراسم طی سخنانی با تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، به اهمیت و نقش هنر و به‌ویژه هنر نقاشی در رشد و شکوفایی و تعالی معنوی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هنر ابزار قدرتمندی است که باید در خدمت جامعه باشد و به بیان دردهای اجتماعی و ایجاد حساسیت نسبت به مسائل و مشکلات بپردازد.

هنری که به بیان دردهای اجتماعی نپردازد ماندگار و اثرگذار نخواهد بود. هنر در تمام دنیا مسئولیت دارد و باید همواره مسئولانه هنر مند باشیم و در راستای ارتقای جامعه در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و... بکوشیم.

جامعه  برای بقای خود نیازمند سرمایه ‌است؛ نخبگان، هنرمندان و بزرگان هر جامعه به‌عنوان سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند و هنرمندان همیشه در تاریخ ماندگارند اما این ماندگاری نه صرفا بخاطر یک نقاشی یا شعر بیت بلکه بخاطر تاثیر آن در اصلاح یک جامعه است .هنر باید متعالی ، نجات بخش و امیدوار کننده  باشد و همواره ترنم زیبایی ،وحدت و یاد خدا را را در مخاطب و خالق اثر ایجاد کند.

حجت‌الاسلام مرادپور امام جمعه‌ی و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو نیز در این مراسم طی سخنانی با تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، به اهمیت و نقش هنر و به‌ویژه هنر نقاشی در رشد و شکوفایی و تعالی معنوی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هنر ابزار قدرتمندی است که باید در خدمت جامعه باشد و به بیان دردهای اجتماعی و ایجاد حساسیت نسبت به مسائل و مشکلات بپردازد. هنری که به بیان دردهای اجتماعی نپردازد ماندگار و اثرگذار نخواهد بود.

هنر در تمام دنیا مسئولیت دارد و باید همواره مسئولانه هنر مند باشیم و در راستای ارتقای جامعه در تمامی ابعاد اجتماعی ،اقتصادی ،اخلاقی و... بکوشیم .جامعه  برای بقای خود نیازمند سرمایه ‌است؛ نخبگان، هنرمندان و بزرگان هر جامعه به‌عنوان سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند و هنرمندان همیشه در تاریخ ماندگارند اما این ماندگاری نه صرفا بخاطر یک نقاشی یا شعر بیت بلکه بخاطر تاثیر آن در اصلاح یک جامعه است .هنر باید متعالی ، نجات بخش و امیدوار کننده  باشد و همواره ترنم زیبایی ،وحدت و یاد خدا را را در مخاطب و خالق اثر ایجاد کند.

امام جمعه اسکو افزود: اگر هنر و فرهنگ از جامعه‌ای گرفته ‌شود، بی‌اخلاقی‌ها جای آن را می‌گیرد. بنابراین باید بدانیم که فرهنگ و هنر روح تعالی را وارد جامعه می‌کند و این ما هستیم که باید آن را ارج نهیم. بنابراین از هنرمندان و نقاشان عزیزی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند می‌خواهم این مهم را در آثار خود مد نظر داشته باشند.

رضی‌منش فرماندار شهرستان اسکو نیز در سخنانی به مسئولیت هنرمندان در ارتقای سطح فرهنگی جوامع اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمندان رسالت سنگینی در ارتقای جایگاه و رشد و تعالی جوامع در همه‌ی دنیا دارند چرا که  هنر زبان مشترک تمامی انسان‌ها استو پرداختن به مسائل اجتماعی از وظایف و تکالیف سنگینی است که هنرمندان یک جامعه عهده‌دار آن هستند.

وی با اشاره به پتانسیل بسیار قوی شهرستان اسکو در چاپ باتیک و تاثیر هنر نقاشی در این زمینه افزود: امروزه و در شرایط فعلی کشورمان اقتصاد هنر می‌تواند به تحقق اقتصاد بدون نفت کمک شایانی نماید و حضور هنرمندانی در رشته‌ی چاپ باتیک در شهرستان یک پتانسیل بسیار قوی در این خصوص است.

در ادامه‌ی مراسم استاد قادر رهیف رئیس هیات داوران بیانیه‌ی هیات داوران را قرائت ومنتخبین به شرح زیر معرفی شدند:


در بخش ویژه (پیامبر رحمت و وحدت):
پریسا کلانتری، فاطمه فغفوری


در بخش نماز و نیایش:
سپیده جهانبخش‌پور، نیلوفر مرامی، نیایش انجمنی، فرهام عظیمی


در بخش چاپ باتیک:
مبینا آهنین


دربخش حجاب و عفاف:
زهرا ابراهیم زاده، فاطمه اسماعیلی


دربخش کتاب و کتابخوانی:
مهدیس غفوری، سارا سعیدی، ماهک منافی


دربخش باغ شهر اسکو:
الهه آقازاده، طاها نیک نام

گفتنی است در این مراسم نمایشگاهی از آثار برتر و منتخب جشنواره به صورت جنبی هم‌زمان با برگزاری مراسم اختتامیه برگزار شد و نمایشگاه آثار منتخب به مدت یک هفته از تاریخ 16 آذرماه در محل نگارخانه‌ی مجتمع فرهنگی اسکو پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

انتهای پیام/

 دومین جشنواره‌ی نقاشی اسکو با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار