مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

پنج هزار فرصت شغلی در بخش خانگی آذربایجان شرقی ایجاد شد

1401/12/06 - 13:44 - کد خبر: 87891 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: طی سال جاری با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش نصر، حسین فتحی روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری ۱۲۷ میلیارد تومان می باشد، گفت: تمام آن جذب شده و ۹۰ درصد تسهیلات به متقاضیان معرفی شده توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
وی با اشاره به عملکرد و اقدامات قرارگاه رصد و پایش اشتغال استان اظهار کرد: اطلاعات بیش از ۵۰ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و از اقدامات مهم این قرارگاه بررسی و راستی آزمایی و پایش اشتغال در استان است .
فتحی با اشاره به تعهدات ۱۳ دستگاه متولی در حوزه اشتغال نقش آفرینی، گفت: دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی این دستگاه هاست که اکثر طرح ها توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک های عامل معرفی شده و در مرحله پرداخت تسهیلات هستند.
دبیر کارگروه اشتغال استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: عملکرد برخی از بانک های عامل در این زمینه رضایت بخش بوده و به سرعت تسهیلات را پرداخت می کنند و برخی از بانک‌ها تاکنون تمایلی برای پرداخت این تسهیلات نداشته اند .
وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد می شود، گفت: اگر تمامی تسهیلات یاد شده دستگاه ها پرداخت شود در حوزه خود اشتغالی و توسعه و تکمیل طرح های اشتغال زا بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۸ هزار و ۵۸۳ فرصت شغلی در استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است.
انتهای پیام/
پنج هزار فرصت شغلی در بخش خانگی آذربایجان شرقی ایجاد شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار