صادرات محصولات کلرپارس به بیش از 20 کشور

حمل و نقل جاده ای، اساسی ترین مشکل صنایع شیمیایی

1401/12/05 - 14:09 - کد خبر: 87836 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت کلرپارس تبریز گفت: سال گذشته میزان صادرات شرکت بیش از چهار میلیون دلار بود که در 10 ماهه گذشته سالجاری به بیش از پنج میلیون دلار رسیده است و تا پایان سال به شش و نیم میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش نصر، ابوالفضل باباپور، مدیر عامل شرکت کلرپارس تبریز در گفتگو با نصر با معرفی جامع از فعالیت های این شرکت گفت: شرکت کلرپارس از شرکت های شستا است که محصولات مهمی را تولید می کند که از جمله آنها می توان به آب اکسیژنه، پارافین کلر، پرکلروین و مشتقات کلر اشاره کرد و دو محصول آب اکسیژنه و پارافین کلر جزء محصولات دانش بنیان هستند.
وی با اشاره به رکورد این شرکت در فروش افزود: شرکت کلرپارس تنها تولید کننده این دو محصول در منطقه است و رکورد جدیدی در فروش توانستیم در آذرماه به میزان 89 میلیارد تومان رقم زنیم که این رقم 20 درصد نسبت به فروش سنوات افزایشی بوده و از نظر تعدادی و ریالی رشد چشم گیری داشتیم و توانستیم از نظر ارز آوری نیز نقش بسزایی داشته باشیم.
 

باباپور در خصوص صادرات محصولات این شرکت خاطر نشان کرد: محصولات این شرکت به 20 کشور دنیا صادر می شود که بیشترین آن ها به کشورهای منطقه و CIS صورت می گیرد. همچنین در زمان کرونا به تولید محصولات ضدعفونی دست و سطوح اقدام کردیم که نقش اساسی در رفع کمبودهای کشور داشت و در زلزله خوی نقش اساسی در تامین جیره غیر نقدی و وسایل خوراک و پوشام داشتیم و از نظر مسئولیت اجتماعی استان فعالیت های گسترده ای داشتیم که افتخارات زیادی به دست آمد.
مدیر عامل شرکت کلر پارس با اشاره به مهم ترین موفقیت های این مجموعه گفت: کسب واحد استاندار استانی و کسب واحد نمونه استانی در زمینه صادرات و کارآفرین برتر استانی از مهم ترین موفقیت های ما در سال های اخیر بوده است و رتبه دوم صادرات را دربین شرکت های هلدینگ دارویی بدست آوردیم و در جشنواره حمایت از تولید ملی انتخاب شدیم. علاوه بر آن  از نظر راندمان تولید و نوسازی فعالیت هایی را شروع کردیم و در حال حاضر تعویض واحد مایع سازی در دست اقدام است که از نظر زیست محیطی بسیار با ارزش است.
وی همچنین با بیان اینکه 33 میلیون دلار از بدهی های این شرکت امسال تسویه شده است، اظهار داشت: علاوه بر تسویه بدهی ها، تامین قطعات وارداتی داخل سازی شده است و واحدی با عنوان ساخت تاسیس کردیم تا از تظر وابستگی به برخی شرکت های اروپایی و آمریکایی بی نیاز شویم. همچنین مجوز شستا پروژه جدید پارا پرکلروین در دریافت کردیم که اوایل سال جدید شروع این کار صورت خواهد گرفت و افزایش سرمایه خواهیم داشت.
باباپور در خصوص میزان صادرات این شرکت بیان داشت: سال گذشته میزان صادرات شرکت بیش از 4 میلیون دلار بود که امسال در 10 ماهه گذشته به بیش از 5 میلیون دلار رسیده است و تا پایان سال به شش و نیم میلیون دلار خواهد رسید و در سال جدید برنامه ریزی برای صادرات بیش از هفت و نیم میلیون دلار انجام دادیم. عمده صادرات نیز به کشور های روسیه، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، تاجیکستان، بلغارستان، پاکستان و ... صورت می گیرد. البته در نمایشگاه روسیه تفاهم نامه ای با کشور های هند، بلغارستان و روسیه برای اعطا نمایندگی در حال انجام شده است که در این صورت صادرات محصول بیش از 20 درصد افزایش خواهد داشت.
مدیرعامل مجموعه کلرپاس از افزایش تعداد کارکنان این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: در سال 1400 در این مجموعه 388 نفر نیرو داشتیم که امسال به 406 نفر رسیده است که در هیمن زمینه عنوان واحد نمونه کارآفرینی را دریافت کردیم.


وی در خصوص فعالیت های زیست محیطی این مجموعه گفت: در سال های گذشته پساب های صنعتی به بیرون از مجموعه انتقال پیدا می کرد که در سه سال اخیر پساب بازچرخانی شده و باعث صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب های زیر زمینی شده است و از پساب صنعتی به عنوان مواد اولیه استفاده می شود.
بابا پور در پایان با اشاره به مهم ترین مشکلات شرکت کلرپارس گفت: مهم ترین چالش این مجموعه مسئله حمل و نقل جاده است که بارها به آن اشاره کردیم و امیدوارم مسئولین به موضوع اساسی صنایع شیمیایی و پتروشیمی رسیدگی کنند چراکه حمل و نقل این مواد به ماشین های خاصی نیاز دارد و باید الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود بنابراین بایستی زیرساخت های ان فراهم شده تا بتوانیم در فروش و صادرات مشکل نداشته باشیم که  این مشکل در ایام زمستان و اوایل بهار تامین خودرو بسیار چشک گیر است.
انتهای پیام/
حمل و نقل جاده ای، اساسی ترین مشکل صنایع شیمیایی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار