استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تقویت زیرساخت های فرهنگی منجر به شکوفا شدن استعدادهای جوانان می شود

1401/12/04 - 18:36 - کد خبر: 87823 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تقویت زیرساخت های فرهنگی منجر به شکوفا شدن استعدادهای جوانان می شود، گفت: متاسفانه میراث پروژه های عظیم نیمه تمام در استان را بر دوش داریم و در توسعه سالن های سینمایی، تئاتر و مجتمع های فرهنگی نیز بسیار عقب ماندیم.

به گزارش نصر، عابدین خرم در آیین افتتاح پردیس سینمایی «۲۹ بهمن» با عنوان «دوباره سینما» با اشاره به اینکه آغاز بهره برداری این مجموعه سینمایی با ایامی که تبریزی ها حماسه آفریدند و نقش سرونوشت ساز در پیروزی انقلاب را در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ایفا کردند، مصادف شده است گفت: فرهنگ و تمدن تبریز و آذربایجاشرقی در منطقه شمالغرب کشور به عنوان سرمایه فکری، فرهنگی و ملی مطرح شده که در دست فرهیختگان و اهل هنر و اندیشه است و مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود نیز اشاره کردند که تبریز پرچم ایران را برافراشته نگه داشته است و در غرب کشور تمدن در دست تبریزی ها بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه میراث پروژه های عظیم نیمه تمام در استان را بر دوش داریم، افزود: متاسفانه در سال های گذشته در راستای توسعه سالن های سینمایی، تئاتر و مجتمع های فرهنگی پیشرفت چندانی نداشته ایم اما امیدوارم در سال ۱۴۰۲ شاهد اتمام اکثر پروژه ها در حوزه فرهنگی و هنری باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بازسازی مجموعه مقبره الشعرا پروژه ای است که با گذشت سال ها همچنان نیمه تمام مانده است اما انشالله در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه های فرهنگی، شاهد شکوفا شدن استعدادهای ناب جوانان خواهیم بود، افزود: سینما 29 بهمن تبریز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید؛ امیدوارم با افتتاح پروژه های فرهنگی بیشتر و توسعه زیرساخت ها استعدادهای ناب استان شکوفا تر شود.
خرم با بیان اینکه از دست استادان قره باغی و کریمی مراغه ای که ستارگانی در آسمان سپهر فرهنگ استان بودند، غمی در دلمان انداخت، گفت: مراکز فرهنگی و سینمایی با انسان هایی ارزش پیدا می کنند که در آن فرهنگ و هنر ایفا می کنند و تبریز نیز همه ظرفیت ها را دارد تا با زیرساخت ها بتواند شاهد توسعه باشد.
انتهای پیام/
تقویت زیرساخت های فرهنگی منجر به شکوفا شدن استعدادهای جوانان می شود گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار