خبر/

مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ۵۶۰ میلیارد تومان مستمری دریافت کردند

1401/12/04 - 12:40 - کد خبر: 87789 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی از پرداخت ۵۶۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان این نهاد از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان اهر، مجموع خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان را ۸۰ هزار خانوار اعلام و اضافه کرد: کمیته امداد علاوه بر پرداخت مستمری برای مددجویان در سرفصل‌های مختلف خدمات مختلفی نیز ارائه می‌دهد.
وی سهم مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر از مستمری های پرداختی را ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
ملامهدی توانمندسازی مددجویان را از رسالت‌های اصلی کمیته امداد برشمرد و گفت: در این راستا اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان اختصاص یافت که سهم شهرستان اهر از تسهیلات این محل ۵۵۰ میلیارد ریال بود.
وی گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال یک هزار و ۳۵ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر فراهم شد.
ملامهدی ادامه داد: کمیته امداد شهرستان اهر با پرداخت تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی، سعی کرده تا نسبت به سایر شهرستان‌ ها در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت پوشش پیشگام باشد و با توجه به اینکه برخی پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها در شهرستان اهر هنوز تسهیلات دریافت نکرده‌اند از این‌ رو از اعتبار ۱۱۵ میلیارد توانی تخصیص یافته از سوی استاندار برای شهرستان اهر نیز سهمی تعیین خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح ۵۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد همزمان با سالروز تأسیس کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی، گفت: طی سال‌جاری یک هزار و ۴۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا شده است.
وی گفت: از مجموع جهیزیه‌هایی اهدایی به نوعروسان بی‌بضاعت، ۱۱۵ سری جهیزیه سهم نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر بود و خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی نوعروس نیازمند پشت نوبت دریافت جهیزیه نداریم.
ملامهدی از کسب رتبه نخست خیرین شهرستان اهر در رسیدگی به ایتام نسبت به سایر شهرستان‌ های استان خبر داد و افزود: برای هر فرزند یتیم غیر از مستمری کمیته امداد، ماهانه ۷۷۵ هزار تومان مساعدت مالی و به‌ طور متوسط ۵۱۲ هزا تومان کمک‌ غیرنقدی می شود.
وی بر لزوم مشارکت شرکت‌های معدنی در تأمین نیازمندی‌های مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: خیرین اهری در مشارکت برای تأمین نیازهای مددجویان کمیته امداد خوش درخشیدند با این‌ حال هنوز کمبودهایی وجود دارد لذا از شرکت‌های معدنی انتظار داریم تا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان حامی مددجویان کمیته امداد باشند.
فرماندار شهرستان اهر نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های اداره‌ کل کمیته امداد آذربایجان شرقی از مددجویان تحت پوشش در شهرستان اهر، گفت: حمایت از مددجویان به خصوص نوعروسان نیازمند که در آخرین مرحله ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت اهدا شد اقدام ارزشمندی از سوی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی بود.
ابوالفضل غنی زاده گفت: در شهرستان اهر چهار هزار و ۵۵۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.
انتهای پیام/
مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ۵۶۰ میلیارد تومان مستمری دریافت کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار