امام جمعه تبریز:

وحدت و همدلی در کشور تقویت شود

1401/12/04 - 11:37 - کد خبر: 87785 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز وحدت و همدلی در جامعه را از اصلی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز نیز اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پیروزمندانه تداوم یابد نیازمند تقویت همان عوامل در جامعه هستیم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در مراسم شب شعر و خاطره گویی شاعران اظهار کرد: سال به سال نقش و جایگاه ۲۹ بهمن در تاریخ ایران اسلامی پررنگ تر می شود و امسال نیز رهبر معظم انقلاب حق مطلب را در مورد نقش تبریز و آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی به ویژه قیام ۲۹ بهمن ادا فرمودند.
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم نخبگان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران انقلاب گروهی تشکیل داده و با تحلیل و پژوهش در مورد محورهای مختلف سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، کتابی برای سال بعد آماده کنیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه قیام ۲۹ بهمن یکی از فرازهای انقلاب اسلامی است، این رویداد مهم تاریخی را یکی از حلقه های زنجیره تشدید روند انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، اگر قیام تبریز نبود شاید قیام قم نیز فراموش می شد ولی قیام ۲۹ بهمن تبریز، قیام ۱۹ دی قم را به قیام ملی بدل کرد.
وی قیام مردم تبریز را عامل افزایش مقبولیت زعامت سیاسی امام دانست و افزود: نباید نقش شهید آیت الله قاضی در دوران انقلاب و قیام مردم تبریز مورد غفلت واقع شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه احیای وحدت و همدلی نیاز اصلی کشور است، گفت: امروز بعد از گذشت ۳۴ سال از ارتحال امام راحل نظام اسلامی با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری با همان صلابت تداوم دارد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همواره مورد تاکید قرار گیرد از رسانه ها خواست گفتمان انقلاب اسلامی را در گفتگو با پیشکسوتان و مبارزان دوران انقلاب ثبت و ضبط کنند.
در این مراسم چند تن از مبارزان دوران انقلاب در تبریز خاطرات خود را از دوران مبارزات دهه های ۴۰ و ۵۰ بیان کرده و بر نقش علمای بزرگی چون آیت الله شهید قاضی، آیت الله بنی فضل و حجت الاسلام انزابی در شکل دهی خروش مردم تبریز تاکید کردند.
انتهای پیام/
وحدت و همدلی در کشور تقویت شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار