در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان صورت گرفت:

شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری ایران و عمان

1398/09/16 - 12:49 - کد خبر: 8773 نسخه چاپی

نصر: هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان تشکیل شد.

به گزارش نصر، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان افزود: این هیات جزو بزرگترین هیات های تجاری و عالی رتبه عمان است که در سالیان اخیر به ایران آمده است و علاوه بر مقامات عالی رتبه،  یک هیات بزرگ از تجار و تولیدکنندگان و بخش های مهم اقتصادی این هیات را همراهی می کنند.

رحمانی خاطر نشان کرد: ما در دولت فقط تسهیل کننده هستیم و امیدواریم بخش خصوصی و اتاق بازرگانی مذاکرات خوبی را داشته باشند و نتایج خوبی از مذاکرات بخش خصوصی دو طرف حاصل شود.

وزیر صمت در ادامه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت تدابیر مقام‌معظم رهبری و رییس محترم جمهور برگسترش روابط با کشورهای همسایه و اسلامی به ویژه کشور عمان تاکید دارد.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی و پیگیری تحقق اهداف و نیات مقامات عالی دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و سیاسی دو طرف دارای اهمیت فراوان است.

رحمانی افزود: جهت گیری کمیسیون مشترک برای برنامه ریزی و شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری و توام با اهداف گسترش روابط دو طرف می باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که حجم تبادلات اقتصادی متناسب با علایق و ظرفیت های دو طرف نیست و باید افزایش یابد.

وزیر صمت بیان کرد: همکاری های دو کشور در حوزه تجارت و گردشگری و فنی و مهندسی و صنعتی بالغ بر پنج میلیارد دلار است که اکنون فقط یک‌میلیارد دلار آن محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین ارتباط پیشنهاد کمیته همکاری های مشترک برای پیگیری مصوبات این اجلاس یک نقشه راه برای این هدف موجود طراحی و پیگیری می شود.

رحمانی اظهار کرد: اراده دولت ایران و سیاست تجاری بر توسعه روابط تجاری با سلطنت عمان و تامین نیازهای وارداتی خود از این طریق می باشد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در حوزه مبادلات بانکی مواردی وجود دارد که با پیگیری طرف عمانی ان شالله بزودی رفع می شود، افزود: با امضای توافق نامه بندری و کشتیرانی گسترش روابط در این حوزه محقق خواهد شد.

براساس این گزارش، در حال حاضر هیچ مانعی برای گسترش همکاری دو طرف وجود ندارد و واحدهای مستقر در مناطق آزاد اماده همکاری هستند.

انتهای پیام/

شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری ایران و عمان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار