رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم سنددار می شوند

1401/12/03 - 10:29 - کد خبر: 87717 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تمام اراضی کشاورزی این استان تا پایان دولت سیزدهم سنددار می شوند.

به گزارش نصر، اکبر فتحی، چهارشنبه سوم اسفندماه، در جلسه قرارگاه جهادی حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان، با بیان اینکه صدور اسناد اراضی فرا قوه ای است، افزود: بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی باید تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد صدور سند برسیم و در این زمینه قوای قضاییه و مجریه هر دو مکلف شده اند که این موضوع را پیش ببرند.
وی به اهمیت صدور اسناد اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: صدور اسناد کشاورزی باعث می‌شود مشکلات و مسائل کشاورزان رفع شود، این کار از اولویت های سازمان بوده و از طرفی این اسناد موجب دقت آمارهای رسمی می شود و در برنامه ریزی ها کمک می کند.
فتحی ادامه داد: بیشتر آمارهایی که اکنون وجود دارند براساس خوداظهاری کشاورزان است و این موضوع باعث می‌شود که اطلاعات دقیقی در اختیار نداشته باشیم بر همین مبنا اگر می‌خواهیم آمار دقیق در حوزه کشاورزی به خصوص باغبانی و زراعت داشته باشیم باید از این اسناد بهره ببریم.
وی گفت: باید اهمیت و ضرورت صدور اسناد کشاورزی در تمام روستاها و شهرستان‌های استان توسط همکاران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تبیین شود و برای تبیین این موضوع لازم است در قالب کلاس های آموزشی ترویجی اقدام و اگر کشاورزان پیشرو برای گرفتن سند اقدام کنند سایر کشاورزان نیز برای این موضوع پیشقدم می شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای تبیین بیشتر ضرورت و اهمیت صدور اسناد کشاورزی باید هر شهرستان در شورای اداری این موضوع را تبیین تا همه ادارات همکاری کنند و مساعدت فرمانداران نیز حاصل شود.
انتهای پیام/
اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم سنددار می شوند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار