فرماندار تبریز:

جابجایی جمعیت ۴۸ هکتار از مناطق پرخطر تبریز ضروری است

1401/12/02 - 15:50 - کد خبر: 87674 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه و وضعیت نامناسب مناطق حاشیه این شهر، گفت: ۴۸ هکتار از پهنه شمالی شهر تبریز در منطقه بسیار پرخطر قرار دارد که باید جابجا شود.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر روز سه شنبه در جلسه بررسی گسل تبریز و خطرات احتمالی آن افزود: برای این منظور مطالعات علمی و تخصصی بسیاری انجام شده و شهرک جوانان واقع در حاشیه جنوبی اتوبان پاسداران تبریز برای جابجایی شناسایی شده است.
وی تاکید کرد: بیش از ۶۰ سال است که با معضل حاشیه نشینی در تبریز مواجه هستیم و ضروری است اقدامات لازم برای مقاوم سازی و بهسازی سازه ها در این مناطق انجام و مناطق بسیار پرخطر نیز تخلیه و جابجا شود.
جعفری آذر گفت: در دولت سیزدهم تاکید بر پیشگیری قبل از بروز حوادث است و در این خصوص نیز حمایت های مالی برای مقاوم سازی و مقابله با خطرات احتمالی در مواجه با زلزله انجام می شود.
فرماندار شهرستان تبریز افزود: با توجه به اینکه در منطقه زلزله خیز قرار داریم، باید ساخت و سازها در تمام نقاط شهر بر اساس اصول و استانداردها انجام شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، گسل تبریز یکی از ساختارهای خطی ایران است که به طول یکصد کیلومتر از کوه های میشو در غرب این کلان شهر آغاز می شود و تا بستان آباد در شرق آن امتداد می یابد و گفته می شود یکی از خطرناک ترین گسل های کشور از نظر فعالیت و لرزه خیزی است.
به گفته مدیران شهرداری، کلان شهر دو میلیون نفری تبریز دارای دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
انتهای پیام/
جابجایی جمعیت ۴۸ هکتار از مناطق پرخطر تبریز ضروری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار