رییس مجلس شورای اسلامی:

مشکلات آب و هوایی به اندازه موضوع ارز برای مجلس مهم است

1401/12/02 - 14:13 - کد خبر: 87663 نسخه چاپی

نصر: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آب و هوایی کشور به میزان مسائل ارزی برای مجلس مهم است و نباید نمایندگان از مسیر کاری خود خارج شوند.

به گزارش نصر، در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس در دستور کار قرار گرفت و عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به این گزارش در تذکری گفت: آیا اقتصاد و مسائل ارزی برای کشور مهم است یا موافقتنامه آب و هوایی پاریس در اولویت است.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی بازار ارز،‌ خواستار آن شد که نمایندگان دولت نیز برای بهبود روابط قوا و ارایه گزارش به مردم و نمایندگان مجلس در این جلسات حضور یابند.
وی افزود: در جلسات غیرعلنی کلیاتی درباره مشکلات مطرح می‌شود درحالی که انتظار داریم در کمیسیون‌ها و صدا و سیما به صورت مرتب کار کارشناسی در این باره انجام شود. چرا که در این شرایط موضوع آب و هوای در اولویت مسائل کشور نیست.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: طبق آیین نامه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ باید بدون نوبت در صحن مجلس قرائت شود و امروز حدود سه هفته است که گزارش این کمیسیون در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس در نوبت بوده و این گزارش باید امروز قرائت می‌شد و مجلس نمی تواند روال قانونی خود را تغییر دهد.
وی افزود: موضوع آب و هوا از موضوعات حیاتی کشور است، آیا فراموش کردید که از مهرماه تا به امروز در دو سوم ایام، مدارس به خاطر آب و هوا تعطیل بودند؟ لذا این موضوع حتما مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز صبح به مدت یکساعت به موضوع ارز رسیدگی کردیم و فردا صبح نیز بار دیگر در جلسه‌ای به آن می پردازیم.
مشکلات آب و هوایی به اندازه موضوع ارز برای مجلس مهم است ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار