خبر/

تردد خودروها در راه‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی ۲۱ درصد افزایش یافت

1401/12/02 - 12:20 - کد خبر: 87647 نسخه چاپی

نصر: مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد خودروها در راه‌های استان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، حسین بلوکی، روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در این مدت ۳۳۲ میلیون تردد خودرو در راه های استان ثبت شده است، افزود: این آمار از ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین ( برخط ) در راه های استان ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه از کل تردد ثبت شده در راه های مختلف استان، ۱۳درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است، اظهار کرد: پرترددترین راه استان در این بازه زمانی مسیر تبریز - ایلخچی با ۱۹میلیون و ۳۶۲ هزار تردد است.
مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی ۱۹ میلیون و ۴۴ هزار تردد در مسیر کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (باسمنج- تبریز)، ۱۷ میلیون و ۴۲۰ هزار تردد در مسیر ایلخچی - تبریز و ۱۵ میلیون و ۵۵۴ هزار تردد کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(تبریز- باسمنج) انجام شده است.
بلوکی، ادامه داد: در این بازه زمانی مسیر رفت و برگشت صوفیان- تبریز، آذرشهر- ایلخچی، بناب- مراغه و ملکان- بناب از مسیرهای پرتردد این استان به شمار می رود.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
تردد خودروها در راه‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی ۲۱ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار