رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

تضمین رونق اقتصادی در گرو حمایت از بخش تولید

1401/12/01 - 14:56 - کد خبر: 87604 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که با اتکا بر داشته ها و ظرفیت های استان می توان به اقتصادی پایدار دست یافت، گفت: باید با نگاهی ویژه، به بخش تولید بها دهیم چرا که تولید، حوزه های مختلف خدمات، کسب و کارهای خرد و معیشت مردم را تضمین می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان ظهر امروز در گفتگوی تلفنی با رادیو استانی شبکه سهند افزود: با تامین زیرساخت های بخش تولید اعم از واگذاری زمین مناسب، تامین آب، برق و گاز، آذربایجان شرقی به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در سال های گذشته تامین زیرساخت های صنعتی در استان مورد بی توجهی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر با توجه به این که عمده مراجعات ما برای توسعه و گسترش کسب و کارها است بنا بر این اگر بسترهای زیرساختی را آماده کنیم سایر بخش ها نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت به طوری که با سرمایه گذاری مولد در بخش تولید، در بخش شهری پروژه های عمرانی، خدماتی، گردشگری و تفریحی نیز رشد خواهد یافت.
پرنیان افزود: امیدواریم دستگاه های متولی اعم از استانداری و معاونت امور عمرانی استانداری و تمام دستگاه های مختلف با همکاری یکدیگر نقص ها و کاستی های زیرساختی استان را برطرف کنیم.
وی گفت: در حال حاضر در تامین پست های برق، شبکه های انتقال برق و تامین گاز پایدار برای بخش تولید مشکل داریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که حوزه برق استان در 15 سال گذشته مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته است، تاکید کرد: با توجه به این که دو هزار و 600 کارخانه جدید در استان در حال ساخت است بنا بر این باید در سال های آینده زیرساخت های مورد نیاز این کارخانه ها تامین شود.
وی گفت: با تولید محصولات متنوع در حوزه شیشه، تراکتور، قطعات خودرو، محصولات پایین دست پتروشیمی، تکمیل زنجیره مواد غذایی و سلولزی، توسعه شهرک های تخصصی کیف، کفش و پوشاک به دنبال سرمایه گذاری هایی با ارزش افزوده بالا برای تکمیل زنجیره ها هستیم برای مثال اگر تا دیروز میلگرد تولید می شد امروز می خواهیم مفتول کلافی تولید کنیم تا علاوه بر ارزش افزوده بالا زنجیره صنایع استان را نیز تکمیل کند.
وی ادامه داد: با سرمایه گذاری هایی با ارزش افزوده بالا و تکمیل زنجیره ها آذربایجان شرقی به استانی ثروت زا، اقتصادی و صادرات محور و در نهایت به نگین اقتصاد کشورهای اطراف تبدیل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و پیشینه پرافتخار واحدهای صنعتی در رشد و توسعه استان افزود: با توجه به این که اقتصاد استان متکی بر بخش خصوصی است بنا بر این به عنوان دستگاه های خدمات رسان با تسهیل امور پشتیبان فعالان اقتصادی بخش خصوصی هستیم.
پرنیان اظهار کرد: بخش صنعت استان همیشه توانسته کمتر از 50 درصد منابع مالی کشور را جذب کند و این موضوع در واقع ظلمی به بخش های صنعت، تولید و سرمایه گذاری استان است که البته در این زمینه با صدای بلند مطالبات بخش خصوصی و سرمایه گذاران را پیگیری می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد نهادهای متولی برای رفع موانع تولید در استان گفت: پیگیر اعطای تسهیلات از بانک های عامل و اجرای مصوبات ستاد تسهیل برای تامین منابع هستیم تا بخشی از موانع تولیدکنندگان رفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان شرقی استانی اقتصادی، صنعتی و تجاری است و تبریز از گذشته با قرارگیری در محور تجاری و صنعتی همواره در این حوزه پیشرو بوده است.
انتهای پیام/
تضمین رونق اقتصادی در گرو حمایت از بخش تولید نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار