وزیر ارتباطات تاکید کرد:

نمی‌توانیم اسرار پیام‌رسان‌ها را منتشر کنیم/ ورشکستگی اپراتورها صحت ندارد

1401/12/01 - 13:23 - کد خبر: 87599 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موضوع کاهش درآمد اپراتورها که در نامه یکی از نمایندگان مجلس به آن اشاره شده، صحت ندارد و به هیچ‌وجه بحث ورشکستگی یا زیان‌ده بودن اپراتورها مطرح نیست.

به گزارش نصر، عیسی زارع پور امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره علت عدم ارائه آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنت اظهار کرد: اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌ها جزو اسرار تجاری آن‌هاست و ما نمی‌توانیم آن را منتشر کنیم. اما آقای توانگر که در این باره سوال داشتند، به جلسه‌ای دعوت شدند تا این موضوع برایشان توضیح داده شود و اطلاعات در اختیارشان قرار بگیرد و ایشان هم اجابت کردند و این جلسه تشکیل خواهد شد.
وی افزود: همچنین در نامه ایشان که اشاره شده درآمد اپراتورها کاهش پیدا کرده است، صحت ندارد و می توان به مصاحبه‌های مدیرعامل اپراتورها رجوع کرد که اعلام کردند حداکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش درآمد داشتند و حتی رکورد ۹ ماهه آنها بیشتر از سال گذشته بوده است و چون ابتدای سال حذف بسته و افزایش تعرفه را داشتند، بنابراین به هیچ‌وجه  بحث ورشکستگی یا زیان‌ده بودن اپراتورها مطرح نیست و حتی بعضی از آنها در بورس هستند و در کدال صورت‌های مالی خود را منتشر می‌کنند. 
وزیر ارتباطات تصریح کرد که به هیچ‌وجه آمارهایی که در این باره ارایه می‌شود صحت ندارد و هیچ اپراتوری حتی خرد هم در آستانه ورشکستگی قرار ندارد و آمارشان به صورت شفاف وجود دارد.
زارع پور همچنین درباره اختلال در اینترنت گفت: ممکن است اختلال مقطعی رخ دهد اما اختلال همیشگی نیست و ما در وزارت ارتباطات هستیم تا اختلالی به وجود نیاید.
وی تأکید کرد: سرعت اینترنت بر اساس شاخص‌های بین‌المللی، در ابتدای دولت سیزدهم رتبه ۸۰ بود و اکنون به ۵۶ رسیده است اما در یک سال گذشته ۲۵ پله در سرعت اینترنت موبایل رشد داشته‌ایم؛ البته حتماً نیازمند سرعت‌های بالاتر هستیم.
وزیر ارتباطات اشاره به اینکه سرعت اینترنت ثابت قابل قبول نیست و باید مشکلات آن حل شود، تاکید کرد: باید در شهرها فیبرکشی شود که این یک پروژه چند ساله است و توقع معجزه در یک سال کمی دور از ذهن است.
زارع پور همچنین در پایان سخنان خود درباره اختلال کلادفلر که روز گذشته رخ داد تصریح کرد: این اختلال چند ساعت و در روز تعطیل رخ داده و اکنون برطرف شده است و علت آن هم در حال بررسی است؛ حتی اگر یک ثانیه ارتباطات مردم مختل شود، ما باید پاسخگو باشیم. عده‌ای به دنبال این هستند که تا مشکلی پیش می‌آید تیتر بزنند و مردم را ناامید کنند اما از حل این مشکل به مردم چیزی نمی‌گویند.
انتهای پیام/
نمی‌توانیم اسرار پیام‌رسان‌ها را منتشر کنیم/ ورشکستگی اپراتورها صحت ندارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار