خبر/

چشم انداز بازار سرمایه در ۱۴۰۲ / ۴ صنعت پربازده در ۱۴۰۲

1401/11/30 - 22:00 - کد خبر: 87570 نسخه چاپی

نصر: در همایش چشم انداز بازار سرمایه در ۱۴۰۲ کارشناسان مختلف به بررسی وضعیت بورس در سال آینده پرداختند و روند بازار را پیش بینی کردند.

به گزارش نصر، فردین آقابزرگی درپنل چشم انداز بازار سرمایه در ۱۴۰۲ اظهار داشت: بهبود شرایط اقتصادی همواره به بهبود وضعیت بازار سرمایه منجر نمی‌شود. بزرگ‌ترین تهدید نحوه اتخاذ تصمیم دولتی است که همواره با کسری بودجه مواجه بوده است.
وی افزود: قطعا بر اساس مستندات اقتصادی دو سال آینده تحت تاثیر سوءتورم بر اقتصاد خواهد بود. جذابیت و قابلیت سطح عمومی قیمت‌ها وجود دارد و تحت تاثیر افت شرتیط اقتصادی باید بورس را مستحق افزایش ببینیم.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در سال آینده بورس سپر تورمی بسیار مناسبی خواهد بود که برای مردم حفظ سرمایه می‌کند.

استقبال دولت از حباب در بازارها
برزو حق‌شناس نیز در این پنل گفت: همیشه بورس به همراه تورم رشد می‌کند. این فنر به زودی‌ رها خواهد شد و رشد بازار کماکان به خاطر تورم خواهد بود.
وی ادامه داد: دولت‌ها متاسفانه در یک بازار ایجاد حباب می‌کنند و به کسب درآمد از آن می‌پردازند. الان هم بحث شورای رقابت و بازار خودرو است.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: امیدوارم در سال آینده سال بهتری برای بازار سرمایه داشته باشیم. ریسک‌های سیاسی بزرگ‌ترین ریسک برای سال آینده است.

آغاز رشد بورس از اردیبهشت ۱۴۰۲
سید علی طباطبایی با بیان اینکه بازار سرمایه یک بازار ناکارا بوده، عنوان کرد: ما با بازاری مواجه هستیم که تحت هر شرایطی و با هر قیمتی ارزنده است.
وی تصریح کرد: وقتی تورم از یک سطحی عبور می‌کند، ترس و طمع مردم جامعه آنها را به سمت قماربازی می‌کشاند، تا سرمایه‌گذاری.
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سرمایه ما هیچ‌گاه بر اساس افزایش سودآوری شرکت‌ها با افرایش تقاضا مواجه نبوده است. در سال ۱۳۹۹ بازار سرمایه با واکنش اجتماعی رشد کرد.
طباطبایی گفت: از اواخر اردیبهشت ماه منتظر رشد بسیار مناسب بورس هستیم. بازارهای جهانی هم امسال همه ما را متعجب خواهد کرد.

چهار صنعت پربازده در ۱۴۰۲
عبدالله مشکانی دیگر عضو پنل چشم انداز بازار سرمایه در ۱۴۰۲ بود که به بررسی وضعیت دلار پرداخته و اظهار داشت: مردم نقشی در افزایش تورم ندارند و تورم از کسری بودجه ناشی می‌شود. در خرداد و تیر ۱۴۰۲ شاهد تاثیر رشد قیمت دلار خواهیم بود که باید نرخ دلار نیما تعدیل شود.
وی ادامه داد: در صورتی که شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد، قطع به یقین آخرین افت بورس خواهد بود. در سال آینده پربازده‌ترین بازار، بازار بورس است.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: گروه‌های معادن، فلزات، پتروشیمی و پالایشگاه بازده بیشتری در سال آینده خواهند داشت، اما نرخ رشد طلا و دلار کمتر از بازار سرمایه خواهد بود.
انتهای پیام/
چشم انداز بازار سرمایه در ۱۴۰۲ / ۴ صنعت پربازده در ۱۴۰۲ آژانس خبری تحلیلی شهر بورس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار