مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

تصور زوج ها به سقط جنین نیازمند اصلاح است

1401/11/30 - 21:00 - کد خبر: 87567 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: تصور و ذهنیت زوج ها نسبت به موضوع مهم سقط جنین نیازمند اصلاح و بازنگری در اندیشه ها است.

به گزارش نصر، زهرا کوهی عصر یکشنبه در مراسم آغاز به کار رویداد فرهنگ سازی نجات و پیشگیری از سقط جنین، نقش تربیت‌محور زنان در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ساحت اصلی زنان مربوط به امور خانواده و هر عمل خیری در دنیا از ساحت والدگری دارای مرتبه ای بزرگ است.
وی بحران سقط جنین در جامعه امروزی را مهم و تاثیرگذار در هرم جمعیتی کشور خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه نقش بانوان به عنوان تربیت آینده‌سازان جامعه بسیار ویژه و محوری است، بر همین اساس موضوع سقط جنین نیز جزو دغدغه‌های اصلی جامعه ماست.
کوهی با بیان اینکه مادران و زنان این جامعه باید با نقش خود در جامعه آشنا شوند، یادآور شد: باید توجه داشت که زندگی با مادران شروع شده و تداوم می یابد و جامعه ما دارای دغدغه هایی است که از آن ها غافل شده ایم که سقط جنین از آن جمله است. ما باید در این راستا ذهنیت جوانان و نوجوانان خود را اصلاح کنیم، چراکه جمعیت از مولفه های اصلی قدرت در جهان است.
وی حوزه خانواده و جوانی جمعیت را از موضوعات مهم کشور دانست و ادامه داد: ما باید توجه داشته باشیم که ساحت خانواده، بسیار گرانقدر و ارزشمند بوده و شبیه هیچ چیز دیگری نیست و اصلی ترین خرده نظام هر جامعه و کشور خرده نظام خانواده است که مهمترین مهره های آن پدر و مادر و فرزندان هستند.
کوهی با اشاره به اینکه علاوه بر نقش پدر و مادر در داخل خانواده، پدر و مادرهای معنوی در جامعه یعنی مربیان نیز از کارکردهای بسیار بااهمیتی دارند، نقش مربیان در جامعه را انکار ناپذیر دانست.
وی آمارهای مربوط به فرزندآوری در کشور و استان را متزلزل خواند و گفت: این آمارها نشان می دهد که در جامعه نگرش های سست، مسیرهای غلط و بینش های کم عمقی وجود دارد که بیشتر آن از ابعاد فرهنگی و اجتماعی ناشی شده و تزریق حس راحت طلبی، مسئولیت گریزی و خودخواهی در جامعه، باعث ایجاد نگرش های فرد محورانه و مروج اندیشه های نامطلوب شده است.
کوهی افزود: بحران جدی جامعه امروز ما در حوزه جمعیت است و مادران و بانوان به عنوان رهبران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه هستند که هر کجا باشند اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد و یکی از مولفه های تحقق این امر تحت تاثیر قرار نگرفتن نگاه و هویت زنانه ما است.
رویداد چهار روزه فرهنگ سازی نجات و پیشگیری از سقط جنین با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرمانداری اسکو، بسیج جامعه زنان استان و مجموعه مردمی نفس برگزار شد.
انتهای پیام/
تصور زوج ها به سقط جنین نیازمند اصلاح است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار