معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای سند تحول بنیادین باید دغدغه همه مسئولان باشد

1401/11/29 - 16:48 - کد خبر: 87484 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین باید دغدغه اصلی همه مسئولان کشور باشد.

به گزارش نصر، صادق ستاری فرد روز شنبه در دیدار با امام جمعه بناب، یکی از مسائل مهم کشور را مسایل تربیتی عنوان کرد و افزود: حساسیت ائمه اطهار و پیامبران نسبت به این موضوع در سراسر متون دینی و سفارشات آنان به صراحت تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: تربیت نسل کودک و نوجوان با چالش ها و بحران هایی همراه است که باید مدیریت شوند و در این راستا توجه به ساحت های تربیتی از موضوعات و دغدغه های مهم آموزش و پرورش است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، بر توجه بیش از پیش مسئولان نظام بر سند تحول بنیادین تاکید کرد.
ستاری فرد، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین ملاک اصلی عمل است و بی مهری ها نسبت به این سند جبران خواهد شد، گفت: هدف بزرگ و اصلی در آموزش و پرورش تزکیه و تعلیم است و این موضوع نیز معیار عملکرد ما می باشد.
امام جمعه بناب نیز در این دیدار با بیان اینکه همیشه در عمل همه مسائل نمود پیدا کرده و تاثیرگذار است، ادامه داد: اوضاع کنونی نشان می دهد که در وهله اول باید به فکر ارتقای سیستم تعلیم و تربیت کشور باشیم.
حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بناب بر حساس بودن سنین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: تعلیم و تربیت باید برنامه ریزی شده، ریشه ای و تخصصی باشد تا از آسیب های پیش رو جلوگیری کند.
وی با تاکید بر تربیت معلمان توانمند و با ایمان خاطرنشان کرد: معلمان پایه و اساس سیستم تعلیم و تربیت هستند و بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با یادآوری پیچیدگی، گستردگی و حساس بودن سیستم تعلیم و تربیت، اظهار کرد: هرچه در توان بوده بکار گرفته ایم تا هم در تربیت معلمان و تکریم این عزیزان و هم در تربیت دانش آموزان با بصیرت و دارای مهارت کافی، موفق باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی گفت: بدون تردید معلم نقش بزرگی در جامعه دارد و بهره مندی از نیروی متخصص تاثیر مثبت خود را در کوتاه مدت خواهد گذاشت.
به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه خود به شهرستان بناب از فعالیت های آموزشی و فرهنگی این شهرستان بازدید و با تولیت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بناب دیدار و گفت و گو کرد.
انتهای پیام/
اجرای سند تحول بنیادین باید دغدغه همه مسئولان باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار