معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

رسالت متولیان فرهنگی آذربایجان پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سنگین تر شد

1401/11/29 - 12:32 - کد خبر: 87474 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز با ایشان به مناسبت قیام تاریخی ۲۹ بهمن این شهر، گفت: رسالت متولیان فرهنگی آذربایجان پس از فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سنگین تر شد.

به گزارش نصر، حسن گلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره در خصوص اهمیت فرهنگی و تمدنی تبریز، اظهار کرد: « آذربایجان مرکز تمدّنی و فرهنگی کشور در غرب کشور است» این جمله مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با جمعی از مردم آذربایجان شرقی، رسالت متولیان فرهنگی استان به خصوص مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیش از پیش سنگین تر کرده است.
وی افزود: توصیف آذربایجان به عنوان مرکز تمدنی و فرهنگی کشور هم نشان افتخاری است که ایشان بر تارک پرافتخار آذربایجان اضافه کردند و هم مبین انتظار ویژه ایشان از آذربایجان و تبریز برای ایفاء شایسته این رسالت مهم است.
وی ادامه داد: ساده ترین برداشت از جمله فوق این می تواند باشد که مقام معظم رهبری انتظار دارند کارکردهای فرهنگی آذربایجان و تبریز فراتر از محدوده جغرافیایی استان آذربایجان شرقی، در همه گستره غرب کشور ملموس باشد و واقعیت این است که تبریز و آذربایجان از ظرفیت و پتانسیل های ارزشمندی در این راستا برخوردار می باشد که بی شک مقبره الشعرای تبریز از جمله این ظرفیت هاست.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز با حضور در مقبره الشعراء، بررسی های اولیه به منظور ارتقاء نقش آفرینی این مجموعه ارزشمند در سپهر فرهنگی استان و غرب کشور مورد بررسی قرار گرفت، یادآوری کرد: مقبره الشعراء به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگران، سال هاست که گرفتار اقدامات عمرانی پیچیده و ملال آور شده و البته با روی کار آمدن دولت جدید و به خصوص در جریان سفر رییس جمهوری به تبریز، اعتبارات مناسبی جهت نهایی شدن این اقدامات اختصاص یافته است.
گلی ابراز امیدواری کرد این اعتبارات و نیز اهتمامی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان ارشد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای نهایی شدن امور عمرانی دارند، موجب به سرانجام رسیدن این امور در سریعترین زمان ممکن شود.
وی تاکید کرد: مصمم هستیم همزمان با پیشبرد اقدامات عمرانی، در مسیر ارتقاء کارکردهای فرهنگی، ادبی و هنری مقبره الشعراء به عنوان مهمترین کانون‌ مهم فرهنگ و ادب کشور نیز گام برداریم و در این مسیر نیازمند هم اندیشی همه بزرگان فرهنگ و ادب و مساعدت همه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی هستیم.
وی آمادگی و در عین حال درخواست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بهره مندی از دیدگاه ها و نکته نظرات ارزشمند کلیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای ارتقاء کارکردهای فرهنگی و ادبی مقبره الشعراء را اعلام کرد.
گلی تاکید کرد: توصیف صدر الاشاره مقام معظم رهبری از آذربایجان و پایان یافتن شرایط خاص ماه های اخیر، انگیزه و فرصت مضاعفی برای توجه بیشتر به کارکردهای فرهنگی و ادبی مقبره الشعراء فراهم کرده و ان شاء الله در اسرع وقت شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم بود.
جمعی از مردم آذربایجان شرقی ۲۶ بهمن در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
انتهای پیام/
رسالت متولیان فرهنگی آذربایجان پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سنگین تر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار