امام جمعه تبریز:

توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف است 

1401/11/28 - 18:49 - کد خبر: 87458 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در تبریز گفت: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است، مناطق آزاد باید پلی میان اقتصاد داخلی و جهانی باشد. 

به گزارش نصر، نخستین نمایشگاه اکسپو ارس پس از 4 روز به کار خود پایان داد. 
این نمایشگاه که با حضور فعالان اقتصادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، تجارت، بازار و خدمات از ۲۵ تا ۲۸ بهمن ماه در سالن ۶۰۰۰ متر مربعی پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شده بود عصر امروز جمعه 28 بهمن ماه به کار خود پایان داد.
"آیت الله سید محمد علی آل هاشم" در ابتدای جلسه اختتامیه نمایشگاه ارس اکسپو از تمامی مدیران سابق و اسبق منطقه آزاد ارس تقدیر کرد و گفت: منطقه آزاد ارس یک امتیاز ویژه ای برای منطقه شمالغرب کشور است، باید مناطق شمالغرب از این فرصت نهایت استفاده را بکنند، نمایشگاه ها از قدرت صنعت و تکنولوژی برخوردار هستند. 
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه باید به مکانی تبدیل شود که نشانگر پیشرفت شرکت های کوچک و بزرگ بوده و زمینه ساز رقابتی باشند تا راه را برای توسعه بیش از پیش کشور آماده سازند. 
وی ادامه داد: این نمایشگاه باید نمایانگر پیشرفت علمی اقتصادی فنی و صنعتی و حتی فرهنگی کشور باشد. 
آل هاشم افزود: باید مسوولین مربوطه دستاورد های فنی و علمی را در رقابت با نمایشگاه های خارجی به سمع و نظر مردم برسانند. 
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان با تمام توان در این نمایشگاه حاضر شوند، گفت: باید حضور آن ها حضور با نشاط باشد، حضوری باشد که همراه نشاط باشد؛ اگر قرار است دوره ای از رونق و رشد اقتصادی را تجربه کنیم 
مهمترین شاخصه های این رونق نمایشگاه های پربار و رقابتی است. 
وی تصریح کرد: این نوع نمایشگاه ها باید با تمام توان و حساب شده و با تبلیغ مناسب برگزار شود و پیشرفت های کشور نیز در زمینه های مختلف نشان داده شود.
امام جمعه تبریز گفت: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است، مناطق آزاد باید پلی میان اقتصاد داخلی و جهانی باشد. 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: رهبر انقلاب مهمترین وظیفه مسئولان ارشد اقتصادی را مهار تورم عنوان می کنند.
آل هاشم در پایان افزود: قوانينی که در ادوار مختلف در قالب بروکراسی های سنگینی که در داخل مناطق آزاد انجام می شد و احکامی که اختیاراتش از مناطق آزاد گرفته شده و احکام ماده 65، 27 و 13 و محصولات دانش بنیان از مرز سرزمینی مناطق آزاد، جز موضوعاتی است که باید هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس بیشتر به آن بپردازند و از ظرفیت ماده 10 و تشویق به صادرات و خلق بازار های رقابتی همواره مورد دغدغه سرمایه‌گذاران بوده است.
انتهای پیام/
توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف است  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار