معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

برف و کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان شرقی را بست

1401/11/28 - 12:43 - کد خبر: 87442 نسخه چاپی

نصر: معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف روز گذشته و بروز کولاک، راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته شد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی شهرستان های مراغه، هشترود و چاراویماق واقع هستند، افزود: تلاش گروه های راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در جریان بوده و پیش بینی می شود تا پایان امروز راه ارتباطی ۹۰ درصد از این روستاها بازگشایی شود.
وی با اشاره به اینکه راه تعدادی از این روستاها از سوی راهداران بازگشایی شده بود که کولاک دوباره آن ها را مسدود کرده است، اظهار کرد: هم اکنون بارش برف و کولاک در منطقه قطع شده و شرایط برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها فراهم است.
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ روز گذشته گروه های راهداری، راه ارتباطی بیش از ۸۵ روستای استان را که با مشکل تردد مواجه بودند، برف روبی، به ۱۴۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی و ۲۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک را در راهدارخانه ها اسکان داده اند.
رسول زاده، ادامه داد: در زمان کنونی تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آنها در جریان است ولی با توجه به احتمال کولاک در مناطق کوهستانی رانندگان برای تردد در این مناطق خودرو خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.
وی تاکید کرد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، از هفته آینده دمای هوای استان به تدریج افزایش می یابد.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
 انتهای پیام/
برف و کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان شرقی را بست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار