خبر/

برگزاری نشست تخصصی نقش ژئوپارک ارس در توسعه گردشگری

1401/11/27 - 23:23 - کد خبر: 87432 نسخه چاپی

نصر: نشست تخصصی نقش ژئوپارک ارس در توسعه گردشگری شمالغرب کشور در نمایشگاه ارس اکسپو 2023 برگزار شد.

به گزارش نصر، نشست تخصصی نقش ژئوپارک ارس در توسعه گردشگری شمالغرب کشور عصر روز پنجشنبه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ارس، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و جمعی از اساتید دانشگاه در نمایشگاه ارس اکسپو 2023 برگزار شد.
در این نشست، یوسف داداش زاده، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان‌ منطقه آزاد ارس در خصوص پروژه ژئوپارک ارس گفت: یکی از ویژگی های منطقه آزاد ارس انجام مطالعات ابتدایی و داشتن منشور توسعه است که در همین زمینه توسعه گردشگری یکی از مهم ترین استراتژی های این منطقه می باشد.
وی در ادامه افزود: گردشگری دارای ابعاد مختلف است که ظرفیت هایی که روی آن باید تمرکز می شد، شناسایی کردیم و یکی از مهم ترین ظرفیت های این منطقه موضوع زمین شناسی است.


داداش زاده با تاکید بر جذب گردشگر خارجی در این منطقه خاطرنشان کرد: حضور گردشگران و معرفی ارس به بازار های جهانی بهترین فرصت برای ثبت ژئوپارک ارس در یونسکو بود که باعث ایجاد ظرفیت بزرگ گردشگری در شمالغرب کشور شد و در نهایت توانست به دومین ژئوپارک ایران و خاومیانه و همچنین جزء پنج ژئوپارک منحصر به فرد دنیا تبدیل شود.
 

در ادامه احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص ثبت جهانی ژئوپارک ارس گفت: منطقه ازاد ارس دارای ظرفیت های فراوان در زمینه طبعیت گردی و تاریخ و فرهنگ بوده و چندین اماکن تاریخی این منطقه به ثبت جهانی رسیده است.


وی در خصوص افزایش ثبت جهانی مناطق استان اعلام کرد؛ علاوه بر اماکن موجود در منطقه آزاد ارس، برخی کاروانسرا ها و مناطق دیگری همچون جنگل های ارسباران بخصوص منطقه دیزمار غربی و شرقی هم به زودی به ثبت جهانی می رسد که بخشی از آن در منطقه آزاد ارس قرار گرفته است.


حمزه زاده در پایان گفت: ثبت این مناطق در یونسکو نشان دهنده ظرفیت های بالای این منطقه در جذب گردشگر بوده و می تواند دروازه ورود گردشگران را از اورسیا و اروپا به این منطقه شده و مکمل فعالیت های ژئوپارک ارس باشد.
انتهای پیام/
برگزاری نشست تخصصی نقش ژئوپارک ارس در توسعه گردشگری حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار