خبر/

کتاب فردیّات؛ ناموَرنامۀ زنده‌یاد استاد "اصغر فردی" در تبریز رونمایی شد

1401/11/27 - 13:39 - کد خبر: 87400 نسخه چاپی

نصر: همزمان با چهارمین سال درگذشت استاد اصغر فردی آیین نکوداشت وی به همراه رونمایی از کتاب «فردیّات» در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، "حسن گلی" معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این آیین با اشاره ابعاد ادبی، هنری و سیاسی اجتماعی شخصیت  استاد اصغر فردی اظهار داشت: با تاملی در زندگی شخصی،‌ اجتماعی و ادبی وی می‌توان نقش آفرینی استاد فردی در زمینه‌های مختلف را مشاهده کرد.
وی افزود: از اقدامات ارزشمند و ماندگار وی می‌توان به تهیه مجموعه تلویزیونی هفده شهر قفقاز اشاره کرد که مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و قابل رجوع در حوزه مسائل قفقاز  به شمار می‌رود.
گلی تصریح کرد: استاد فردی در  تلاشهای فراوان خود در  خصوص مسائل منطقه استراتژیک قفقاز، همواره بر هویت ایرانی و اسلامی این منطقه  و لزوم حفظ نمادهای فرهنگی و تاریخی ایران فرهنگی در آن تاکید ویژه داشت و در راستای مقابله با تحریفات تاریخی و هویت سازی های بی اساس ایستادگی می نمود.
وی افزود: استاد فردی به این مسئله اصرار می ورزید که جدایی مرزهای جغرافیایی نیابد موجب جدایی فرهنگی و مذهبی قفقاز و آذربایجان از ایران منجر گردد و لذا در جنگ اول قره باغ در چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی در حق مردم شیعه آذربایجان دریغ نکرد.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، کتاب فردیات؛ نامور نامه استاد فردی را مجموعه‌ی خوبی برای معرفی چهره‌ی ادبی وی عنوان کرد و اظهار داشت : مخاطب این کتاب با ذائقه های مختلف هنری می تواند ضمن آشنایی با افکار و اندیشه استاد فردی، با وجوه ادبی و هنری استاد فردی هم آشنا شود.
براساس این گزارش مجموعۀ «فردیّات» که به کوشش فرزند وی؛ فؤاد فردی گردآوری شده است، ناموَرنامه‌ای با محوریت نوشته‌ها، یادها و تحریراتی از کارنامۀ پرمایۀ زنده‌یاد دکتر اصغر فردی (شاعر، پژوهشگر و سخنور معاصر تبریزی) از منظر دیگران و همچنین سیر مختصری بر آثار و اندیشه‌های آن استاد فقید است.
درونمایۀ این کتاب متشکل از بخش‌های مقامات، فردیات، مخطوطات و مصورات است که حاوی مقالات و اشعار رجال ادب، مجموعه مقالات و شعرهایی از ایشان و زندگی‌نامۀ او به روایت تصویر بوده و به آثاری از استادان خوشنویسی با محتوای اشعار اصغر فردی نیز مزیّن شده است.
گفتنی ‌است مجموعۀ «فردیّات» به همت انتشارات ریتم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 412 صفحه با قطع رقعی و جلد سخت منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
انتهای پیام/
کتاب فردیّات؛ ناموَرنامۀ زنده‌یاد استاد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار