شهردار منطقه:

فضای سبز منطقه۳ شهرداری تبریز ۱۰۶ هکتار افزایش می یابد

1401/11/27 - 10:24 - کد خبر: 87377 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه۳ تبریز، بودجه سال آینده این منطقه را «بودجه سبز» عنوان کرد و گفت: در سال آینده توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضای سبز شده و در این راستا ۱۰۶ هکتار فضای سبز ایجاد و توسعه می یابد.

به گزارش نصر، اکبر پورخردمند، پنجشنبه 27 بهمن ماه، در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۲ درصد از یک هزار و ۲۶۸ هکتار حوزه خدمات رسانی این منطقه مربوط به فضای سبز است، ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۳۰ هکتار فضای سبز در این منطقه وجود دارد که این میزان در سال آینده حدود ۲ برابر افزایش می یابد.
وی یادآور شد: ۸۵ هکتار در ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی، ۶ هکتار پارک جنگلی در مارالان، ۶ هکتار در حاشیه اتوبان کسایی و چهار هکتار در قطعات اراضی ارتش و پنج هکتار نیز در پارک باغشمال فضای سبز توسعه می یابد.
وی با اشاره به اینکه از بودجه سال جاری شهرداری منطقه۳ حدود ۱۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عمرانی و ۱۸۳ میلیارد تومان مربوط به جاری است، افزود: از بودجه عمرانی ۱۷۳ میلیارد تومان معادل ۹۷ درصد آن تحقق یافته به طوری که نسبت به ۱۱ ماه سال تحقق یافته که نشان از فعالیت مناسب این منطقه در حوزه عمران است.
وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده شهرداری تبریز بودجه این منطقه ۷۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار کرد: از این میزان ۲۷۷ میلیارد تومان به بخش جاری و ۴۴۲ میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص یافته است.
شهردار منطقه۳ تبریز گفت: ۳۹ درصد بودجه سال آینده این منطقه مربوط به جاری و ۶۱ درصد مربوط به عمرانی است در حالی که از بودجه سال جاری، ۴۸ درصد مربوط به جاری و ۵۲ درصد مربوط به عمرانی است.
پورخردمند، با بیان اینکه در سال آینده توجه ویژه ای به حوزه عمرانی شده است، ادامه داد: چشم انداز سال آینده در چند حوزه تقسیم بندی شده که شامل حدود ۹۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای فضای سبز، ۱۰۹.۵ میلیارد تومان برای تاب آوری و نگهداری تاسیسات شهری، ۵۸ میلیارد تومان برای آسفالت اساسی و لکه گیری، ۵۶ میلیارد تومان برای حوزه ورزش، ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل، ۳۸ میلیارد تومان برای مسیرگشایی و ۱۵ میلیارد تومان برای طرح های فرهنگی است.
وی ساماندهی ۱۸۰ هکتار ضلع جنوبی اتوبان کسایی و درختکاری در سطح ۸۵ هکتار با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، ساماندهی اراضی ارتش و ایجاد ۵۶ قطعه خدماتی و تجاری برای ایجاد کسب و کار در این منطقه و احداث یک پارک در سطح چهار هکتار در این اراضی، باززنده سازی «عمارت کلاه فرنگی» در پارک باغشمال، ساماندهی میدان تیر ارتش و ایجاد ۲۰ هزار مترمربع فضای تجاری و پنج هزار مترمربع کاربری فرهنگی، بهداشتی، عمومی و تجهیزات شهری و ساخت ساختمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در این اراضی از جمله برنامه های شهرداری منطقه ۳ در سال آینده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار منطقه۳ تبریز گفت: با ساماندهی ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی ۲۰۰ میلیارد تومان، اراضی ارتش ۴۰۰ میلیارد تومان و ساماندهی و رفع مشکل یکی از تعاونی ها در ضلع شمالی اتوبان کسایی ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری این منطقه درآمدزایی ایجاد می شود و تحقق این طرح ها به عنوان موتور متحرک برای توسعه اقتصادی و عمرانی این منطقه خواهند شد.
انتهای پیام/
فضای سبز منطقه۳ شهرداری تبریز ۱۰۶ هکتار افزایش می یابد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار