خبر/

شاهکار شمشیرباز تبریزی در جام جهانی/ باهر کاپ افتخار گرفت!

1401/11/26 - 23:00 - کد خبر: 87367 نسخه چاپی

نصر: فرزاد باهر ارسباران، ملی‌پوش شمشیربازی تبریز در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی سابر در ورشوی لهستان دست به کار بزرگی زد و موفق شد در جمع ۸ شمشیرباز برتر جهان قرار بگیرد.

به گزارش نصر، باهر ارسباران در این مسابقات پس از راهیابی به جدول ۶۴ نفره در اولین گام با عملکرد خیره‌کننده توانست «هامر» آمریکایی نفر ششم جهان و فینالیست المپیک ۲۰۱۶ ریو را با نتیجه قاطع ۱۵ بر ۶ شکست دهد.
وی سپس در مرحله یک‌شانزدهم با نتیجه مشابه از سد حریف هندی گذشت و در ادامه در مرحله یک‌هشتم در جدالی نفس‌گیر ۱۵ بر ۱۴ بر «کنتو هوشینو» از ژاپن غلبه کرد تا برای نخستین بار به مرحله یک‌چهارم پایانی صعود کند.
سابریست ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی در این دور اما برابر نماینده کشور میزبان با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ مغلوب شد و در عین شایستگی از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.
در پایان این مسابقات مراسم اهدای مدال درحالی برگزار شد که نفرات اول تا سوم مدال و کاپ‌های خود را دریافت کردند و سپس به نفرات پنجم تا هشتم هم کاپ اهدا شد. 
بدین ترتیب، فرزاد باهر ارسباران از ایران که در این مسابقات به مقام هشتم دست یافت، نیز کاپ دریافت کرد.
ناگفته نماند، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمو فتوحی دیگر نمایندگان کشورمان در این مسابقات بودند که به ترتیب در رده‌های ۱۹، ۳۲ و ۴۴ قرار گرفتند.
انتهای پیام/
شاهکار شمشیرباز تبریزی در جام جهانی/ باهر کاپ افتخار گرفت! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار