خبر/

نشست مدیران شرکتهای بزرگ تجاری چین‌ با رئیس جمهور

1401/11/26 - 16:53 - کد خبر: 87348 نسخه چاپی

نصر: سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران که در جریان سفر رسمی خود به چین در پکن به سر می برد، ظهر امروز - چهارشنبه - با مدیران شرکت های بزرگ تجاری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش نصر، در این جلسه که وزرای اقتصادی دولت سیزدهم نیز حضور داشتند، مسایل اقتصادی و تجاری بین فعالان اقتصادی ایران و چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه دهها تن از مدیران ارشد شرکت های چینی در زمینه های صنعت و معدن، انرژی و حمل و نقل حضور داشتند و راههای تجارت با ایران، سرمایه‌گذاری و پیشبرد پروژه های کلان محور اصلی جلسه بود.
آیت الله رئیسی در دومین روز از سفر خود به جمهوری خلق چین، صبح روز چهارشنبه در دانشگاه پکن حضور یافت و «استاد افتخاری» این دانشگاه را دریافت کرد؛ وی سپس در اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین حضور یافت و به تشریح دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در حوزه روابط بین الملل، چندجانبه گرایی و نظم نوین جهانی پرداخت.
در جریان این سفر رئیس جمهور ضمن ملاقات با همتای چینی خود و دیگر مسئولان سیاسی این کشور، دیدار با ایرانیان مقیم چین را نیز در برنامه دارد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در راستای اجرای برنامه جامع همکاری 25 ساله دو کشور، در این سفر 20 سند همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، صنعت، حمل و نقل و ترانزیت امضا کردند.
انتهای پیام/
نشست مدیران شرکتهای بزرگ تجاری چین‌ با رئیس جمهور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار