رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

توافق صادرات شیر خشک و محصولات لبنی به زیمبابوه

1401/11/26 - 16:18 - کد خبر: 87346 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توافق‌های اولیه برای صادرات شیرخشک و سایر محصولات لبنی به کشور زیمبابوه صورت گرفته است.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی و هیئت همراه کشور زیمبابوه از شرکت تولیدکننده محصولات لبنی افزود: ما در حوزه لبنیات می‌توانیم نیاز‌های کشور زیمبایوه را تامین کنیم. امروز هم با بازدیدی که از یک شرکت لبنی استان صورت گرفت، توافقات اولیه در مورد صادرات شیر خشک و سایر محصولات لبنی انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز اصلاح نژاد دام شمال غرب کشور در آذربایجان شرقی مستقر است، ما در زمینه ارائه خدمات فنی مهندسی، آموزش و مواد ژنتیکی نیز می‌توانیم با کشور زیمبابوه همکاری داشته باشیم که صحبت‌ها و توافق‌های اولیه در این خصوص انجام گرفت.
وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه نیز در این بازدید گفت: تحکیم روابط تجاری، اقتصادی و فنی در دستور کار ما است. ما به دنبال پیشرفت و توسعه در بخش کشاورزی زیمبابوه هستیم. در زیمبابوه به شیر خشک نیاز داریم و می‌توانیم با تولیداتی که در ایران هست این نیازمندی را برطرف کنیم.
انکسیوس جونگو ماسوکا افزود: میزان تولید شیر گاو‌های ما هشت تا ۱۲ لیتر در روز است و این میزان نسبت به تولید گاو‌های ایران که حدود ۳۵ لیتر است، کم است و ما می‌خواهیم با انتقال تکنولوژی این فاصله را کمتر کنیم.
مدیرعامل شرکت تولیدی شیر پاستوریزه استان نیز با اشاره به اینکه کشور زیمبابوه به هر محصول لبنی نیاز داشته باشد قابل تامین است گفت: شرکت صنایع شیر ایران با روزانه دریافت چهار هزار تن شیر به عنوان بزرگترین هولدینگ لبنی خاورمیانه است، این شرکت ۱۶ شرکت تولیدی در زیرمجموعه خود دارد.
هاتف غازانی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این شرکت روزانه ۵۰۰ تن است ادامه داد: تولیدات شرکت انواع شیر پاستوریزه، پنیر، کره و سایر محصولات لبنی است. حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: صادرات ده ماهه ما حدود سه میلیون دلار بود. کره و شیر خشک را به صورت عمده صادر می‌کنیم. و صادرات شرکت صنایع شیر به کشور‌های آذربایجان، عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان و گرجستان است.
انتهای پیام/
توافق صادرات شیر خشک و محصولات لبنی به زیمبابوه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار