نماینده اهر و هریس در مجلس تاکید کرد:

ضرورت اجرای نهضت آسفالت راههای روستایی شهرستان‌های اهر و هریس

1401/11/26 - 13:23 - کد خبر: 87324 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای اهر و هریس از لحاظ برخورداری از راه‌های ایمن و آسفالته با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند؛ حداقل انتظارات و مطالبات اهالی روستاها احداث و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی است که مطالبه اصلی اهالی روستاها از دولت سیزدهم می باشد.

به گزارش نصر، احمد محرم زاده، چهارشنبه، ۲۶ بهمن ماه، در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی شهرستان‌های اهر و هریس، خواستار آسفالت‌ریزی راه روستای نهند و شهرک صنعتی زرنق در شهرستان هریس شد و افزود: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از نامناسب بودن راه ارتباطی شهرک صنعتی زرنق گلایه می‌کنند؛ این مسیر حتی کمتر از راه روستایی است و شرایط برای تردد ماشین‌آلات سنگین اصلاً مناسب نمی باشد.
وی با انتقاد از عدم دسترسی ایمن ۳۰ روستا به بزرگراه اهر-تبریز افزود: با وجود اینکه بزرگراه اهر-تبریز احداث شده ولی ۳۰ روستا برای تردد آسان و ایمن به بزرگراه دسترسی ندارند و این نواقص باید حل شود.
وی به حضور حماسی مردم اهر و هریس در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را جبران کنند به عبارتی مسئولان موظف‌اند تا به حداقل انتظارات و مطالبات مردم پاسخ مثبت دهند.
محرم‌زاده در ادامه بر ضرورت احداث پُل روستای ویجنی به منظور تسهیل در تردد بین آذربایجان‌شرقی و استان اردبیل تأکید کرد و افزود: چندین سال است که احداث پُل روستای ویجنی را قول داده‌اند، اگر این پُل احداث شود تردد از مغان و پارس‌آباد به شهرستان اهر ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد، لذا انتظار داریم تا سازمان راهداری نسبت به تحقق این مطالبه توجه ویژه‌ای داشته باشد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، همچنین به آسفالت‌ریزی ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و هریس اشاره کرد و گفت: امسال ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی هریس آسفالت‌ریزی شده و در حال حاضر نیز به آسفالت‌ریزی ۸۰ کیلومتر از راه‌های اهر و هریس نیاز داریم تا به میانگین استانی از نظر راه آسفالت شده نزدیک شویم.
فرماندار اهر نیز در این جلسه گفت: تبعیض در آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی، موجب نارضایتی مردم می‌شود. برخی روستاهای شهرستان اهر راه ارتباطی مناسبی ندارند و عملاً راه مالرو محسوب می شوند و باید به این وضعیت رسیدگی جدی شود.
ابوالفضل غنی‌زاده با اشاره به این‌که آسفالت‌ریزی راه ارتباطی روستاها با شاخص قرار دادن سرشماری سال ۹۵ منطبق با شرایط فعلی نیست، افزود: برای آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی، شاخص جمعیتی سال ۹۵ را معیار قرار می‌دهند این در حالی است که به دلیل درآمد اندک چند خانوار در یک واحد مسکونی زندگی کرده و یک خانوار محسوب می‌شوند.
وی گفت: در برخی روستاهای شهرستان اهر حتی اهالی توان مالی برای تأمین مسکن نوساز را هم ندارند، از طرفی راه ارتباطی آنها به قدری نامناسب است که امکان حمل مصالح ساختمانی جهت احداث مسکن نیز وجود ندارد، لذا از سازمان راهداری کشور انتظار می‌رود تا نسبت به محرومیت‌زدایی از روستاها با احداث راه ارتباطی و آسفالت‌ریزی آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
فرماندار اهر در ادامه توقف عملیات اجرایی ارتقاء کمربندی جنوبی به بزرگراه جهت اتصال جاده اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه اهر-تبریز را از دیگر موانع توسعه شهرستان اهر ذکر کرد و افزود: بزرگراه اهر-تبریز تا حدی تکمیل و چهار بانده شده و در انتها به کمربندی جنوبی برمی‌خورد که گنجایش تردد روزانه بیش از ۲۰ هزار خودروی سبک و سنگین را ندارد و حتی در ایام تعطیلات کمربندی جنوبی با تردد خودروها قفل می‌شود هرچند در طول دو سال گذشته تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و علی‌رغم حل معارضین و جابه‌جایی تأسیسات، پروژه ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه همچنان با موانع مواجه است.
انتهای پیام/
ضرورت اجرای نهضت آسفالت راههای روستایی شهرستان‌های اهر و هریس خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار