وزیر خارجه چین:

پکن به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد

1401/11/26 - 12:29 - کد خبر: 87316 نسخه چاپی

نصر: وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه کشورمان گفت: پکن همچنان به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش نصر، «چین گانگ» وزیر امور خارجه چین در جریان دیدار روز گذشته (سه‌شنبه) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم تداوم حمایت پکن و ایران از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع دو کشور تأکید کرد.
شبکه «سی جی تی ان» در این خصوص گزارش کرد، چین گانگ تصریح کرد که گفت‌وگوهای مفید سران دو کشور به اجماع گسترده و مهم منجر شد، رهنمودهای راهبردی مهمی را ارائه کرد و انگیزه قوی برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد کرد.
وزیر خارجه چین در ادامه تأکید کرد که پکن آماده همکاری با ایران برای افزایش همکاری‌های عملی، تقویت مبادلات مردم به مردم، اجرای آخرین توافقات سران دو کشور و تلاش برای پیشرفت‌های جدید در زمینه مشارکت راهبردی جامع ایران و چین است.
وی ادامه داد که پکن و ایران می بایست همکاری در زمینه‌های بین‌الملل و منطقه‌ای را تقویت کنند و تلاش‌های مشترکی برای تقویت صلح و ثبات پایدار در منطقه انجام دهند و از منافع کشورهای در حال توسعه و انصاف و عدالت بین‌ المللی حفاظت کنند.
امیرعبداللهیان نیز با تأکید بر این که ایران اهمیت ویژه‌ای برای توسعه رابط با چین قائل است، گفت که ایران آماده همکاری با چین برای اجرای توافقات مهم سران دو کشور است و تضمین می‌کند که برنامه همکاری جامع دو کشور نتایج بیشتری را حاصل می‌کند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جدیدترین پیشرفت‌ها در زمینه مذاکرات برای احیای برجام را ارائه کرد و از نقش سازنده چین در این روند قدردانی کرد.
چین گانگ تصریح کرد که پکن همچنان به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد و از دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده درخواست می‌کند که تلاش‌های فعالانه بیشتری برای این منظور انجام دهند.
انتهای پیام/
پکن به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار