معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان:

مستمری بگیران صندوق بیمه کشاورزی از مزایای بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند شدند

1401/11/25 - 18:59 - کد خبر: 87290 نسخه چاپی

نصر: معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از اجرایی‌شدن ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به مستمری بگیران زیر پوشش این صندوق پس از ۱۷ سال خبر داد.

به گزارش نصر، سجاد طاهری روز سه شنبه در جمع اهالی روستای مقصودلو شهرستان هریس، اظهار کرد: برای تحقق سیاست‌های تحولی دولت مردمی و با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حدود ۴۰ هزار نفر از مستمری بگیران در سه استان آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان از این مزایا بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: سهم آذربایجان شرقی از اجرای این طرح ۲۵ هزار نفر است و افراد مشمول می توانند از خدمات درمان تکمیلی این صندوق که سطح پوشش بیشتری دارد و هزینه پرداختی توسط مستمری بگیران پایین تر است، استفاده کنند.
طاهری همچنین از پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مستمری بگیران به ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۵۰۰ فقره به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال است که بدون نیاز به مراجعه به بانک و ضامن به حساب آنها واریز می شود.
وی تأکید کرد: این تسهیلات در قالب تسهیلات سه میلیون تا پنج میلیون تومانی متناسب با میزان حقوق مستمری بگیران است و از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران و کارمزد ۲ درصد پرداخت می شود و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود.
وی ادامه داد: ۴۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید نیز در دولت سیزدهم زیر پوشش قرار دادیم که این رقم سه برابر دولت های قبل است.
معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره افزایش میزان مستمری روستائیان نیز گفت: اتفاق بسیار خوبی که با پیگیری‌های مدیر عامل صندوق و با تصویب و تایید در هیئت امنا توسط وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ماه گذشته محقق شد، افزایش بی‌سابقه، متوسط ۴۳ درصدی مستمری بگیران بود که ماه گذشته به همراه معوقات به حساب بانکی آنان واریز شد.
طاهری ادامه داد: در حال حاضر ۲۶۷ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان در آذربایجان شرقی زیر پوشش خدمات این صندوق قرار دارد و ۲۵ هزار نفر از آنها به صورت ماهیانه از صندوق، حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/
مستمری بگیران صندوق بیمه کشاورزی از مزایای بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار