مدیرکل منابع طبیعی استان:

300 هزار اصله نهال در آذربایجان شرقی توزیع می‌شود

1401/11/25 - 15:23 - کد خبر: 87274 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام می‌شود و آماده همکاری‌ با اداره‌کل اموزش و پرورش استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت در بین دانش‌آموزان آذربایجان شرقی هستیم.

به گزارش نصر، سیروس داودی، سه شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان، بر نقش ویژه آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در طرح بزرگ مردمی کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد، گفت: حفظ طبیعت و انفال الهی بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ‌سازی است و کودکان و نوجوانان ما به عنوان آینده‌سازان این کشور در اولویت این امر مهم قرار دارند.
وی به اهمیت آموزش در سنین خردسالی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: امروز فرزندان ما آگاه‌تر از گذشته‌اند و در حفظ طبیعت فعال و اثرگذارند.
داودی به بیانات مقام معظم رهبری در ضرورت حفاظت از محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز شده است و مشارکت مردم در این طرح یک اصل مهم است.
وی بر نقش ویژه آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در این طرح بزرگ مردمی اشاره کرد و افزود: سازمان منابع طبیعی برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به همیاری مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه ۹ نهالستان منابع طبیعی استان در راستای اجرای این طرح بزرگ آماده‌سازی شده‌اند، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت‌های بالفعل بزرگ نقش قابل توجهی در تحقق این طرح بزرگ جهادی ایفا خواهد کرد.
وی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام می‌شود و در هفته درختکاری آماده همکاری‌های نزدیک با اداره‌کل آموزش و پرورش استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت در بین دانش‌آموزان آذربایجان شرقی هستیم.
حجت‌الاسلام علی پوررادی، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب برای حفظ طبیعت و منابع طبیعی در دانش‌آموزان، اظهار کرد: تقویت حس وطن‌دوستی در دانش‌آموزان باعث خواهد شد در زمینه فرهنگ‌سازی برای کاشت نهال و حفاظت از منابع طبیعی اقدامات موثری انجام دهیم.
وی با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود: عملی کردن پویش «هر دانش‌آموز، یک نهال» در راستای تحقق این طرح بسیار ثمر بخش خواهد بود، چرا که دانش‌آموزان با علاقه خاصی این امر خداپسندانه را انجام خواهد داد و نسبت به حفظ و نگهداری آن مسؤولیت‌پذیر و کوشا خواهند بود.
پوررادی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های تریبون‌ها، مساجد، صدا و سیما و... جهت تحقق این امر مهم و مبارک استفاده کرد و با آموزش درست به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی قدم‌های موثری برداشت.
وی بر آمادگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای مشارکت در آموزش، فرهنگ‌سازی و تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور تأکید کرد و گفت: ایجاد پویش‌ها، مسابقات و سایر خلاقیت‌های هنری در نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی بسیار مؤثر است و ما در این زمینه اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام/
300 هزار اصله نهال در آذربایجان شرقی توزیع می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار