مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی:

تولد اولین فرزند در زوج‌های تبریزی ۴.۵ سال طول می‌کشد

1401/11/25 - 10:21 - کد خبر: 87238 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از نرخ پایین باروری زنان در استان، گفت: تولد اولین فرزند در بین زوج‌های تبریزی پس از ۴.۵ سال از ازدواج اتفاق می‌افتد.

به گزارش نصر، زهرا کوهی روز سه شنبه در همایش خانواده و جوان سازی جمعیت، افزود: اینکه بعد از گذشت ۴.۵ سال از ازدواج، کودک اول خانواده متولد می شود جای نگرانی بسیار دارد و این آمار نشان می دهد که در جامعه نگرش های سست، مسیرهای غلط و بینش های کم عمقی نسبت به بنیان خانواده حاکم شده است که دلیل اصلی آن ناشی از ابعاد فرهنگی و اجتماعی است.
به گفته وی تزریق حس راحت طلبی، مسئولیت گریزی و خودخواهی در جامعه باعث ایجاد نگاه های فرد محورانه در جامعه و مروج اندیشه های نامطلوب در زمینه فرزند آوری شده است، این در حالی است که خودبینی ما در دوران کودکی از ۲ سالگی شروع شده و در سنین چهار یا پنج سالگی و با ورود کودک به جامعه و شناخت خود و ایجاد دگربینی در کودک تمام می شود.
کوهی با بیان اینکه بحران جدی جامعه امروز ما در حوزه جمعیت است و مادران و بانوان به عنوان رهبران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش مهم و محوری دارند، با تاکید بر نقش تربیت محور زنان در جامعه، یادآور شد: ساحت اصلی زنان محور خانواده است و لذا به یقین هر عمل خیری در دنیا از ساحت والدگری، مرتبه ای کوچک یا بزرگ از ساحت تربیت دارد.
وی ادادمه داد: باید توجه داشته باشیم که ساحت خانواده بسیار گرانقدر و ارزشمند بوده و شبیه هیچ چیز دیگری در جامعه نیست و بر این اساس اصلی ترین خرده نظام هر جامعه و کشور، خرده نظام خانواده است که مهمترین مهره های آن پدر و مادر و فرزندان هستند.
کوهی با اشاره به اینکه علاوه بر نقش پدر و مادر در داخل خانواده، مربیان نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند و نقش آنها در جامعه مسئله ای انکار ناپذیر است، گفت: زنان به عنوان مادران جامعه نخست باید با نقش خود در جامعه آشنا شوند.
وی افزود: زندگی با مادران شروع شده و تداوم می یابد و جامعه ما دارای دغدغه هایی است که از آنها غافل شده ایم که یکی از دغدغه های اصلی بحث سقط جنین است که ما باید در این راستا ذهنیت جوانان و نوجوانان را اصلاح کنیم، چراکه جمعیت یکی از مولفه های اصلی قدرت در جهان است.
انتهای پیام/
تولد اولین فرزند در زوج‌های تبریزی ۴.۵ سال طول می‌کشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار