استاندار آذربایجان شرقی:

بزرگترین عامل عزت استاد کریمی مراغه‌ای، مردمی و انقلابی بودن او بود

1401/11/23 - 18:43 - کد خبر: 87139 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز (یکشنبه) برای شرکت در آئین تشییع و تدفین پیکر استاد حسین کریمی مراغه‌ای به شهرستان مراغه سفر کرد و در حاشیه این آئین، گفت: بزرگترین عامل عظمت و عزت استاد کریمی، مردمی، انقلابی، متدین و باتقوا بودن او بود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم با تسلیت فقدان این شاعر پرآوازه به خانواده آن مرحوم، مردم مراغه و آذربایجان شرقی و تمام اهالی فکر و ادب و اندیشه ایران اسلامی، گفت: امروز آسمان اندیشه و ادب ایران در سوگ استاد کریمی مراغه‌ای عزادار است.
وی با اشاره به سوابق و افتخارات هنری استاد کریمی مراغه‌ای ازجمله کسب نشان درجه یک هنر و چاپ بیش از 55 جلد کتاب، گفت: ایشان از نیم قرن قبل با اشعار عمیق و پرمحتوای خود با انحطاط فرهنگی مبارزه کرده و بعد از پیروزی انقلاب نیز همواره در کنار انقلاب و رهبری بوده است.
خرّم افزود: اشعار استاد کریمی مراغه‌ای هم در زمینه طنز و هم اشعار آئینی ایشان همیشه مورد استفاده بوده و امیدواریم شعرا و ادبا و نویسندگان، راه او را ادامه دهند تا ایران اسلامی از وجود چنین شخصیت‌هایی خالی نباشد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مردم مراغه که با حضور گسترده خود در مراسم تشییع استاد کریمی مراغه‌ای، عشق و علاقه خود را به فرزندان ایران اسلامی نشان دادند، قدردانی کرد.
استاد میرزا حسین کریمی مراغه‌ای که 20 بهمن ماه دار فانی را وداع گفت، در طول عمر ۹۲ ساله خود بیشترین شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه کشور را سروده و از این شاعر بلندآوازه آذربایجانی ۳۵۰ هزار بیت شعر به یادگار مانده است.
اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب ۲۵ جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی استاد در ۳۰ جلد چاپ و منتشر شده است.
آیین تشییع این شاعر پرآوازه امروز با حضور گسترده مردم مراغه و جمعیت کثیری از اقصی نقاط کشور و برخی کشورهای همسایه برگزار شد و پیکر آن مرحوم پس از اقامه نماز، در جوار مقبره اوحدی مراغه‌ای آرام گرفت.
انتهای پیام/
بزرگترین عامل عزت استاد کریمی مراغه‌ای، مردمی و انقلابی بودن او بود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار