یادداشت/

مجمع بازنشستگان انتخابات مجلس/ اندک اندک جمع بازنشستگان می رسد

1398/09/15 - 11:28 - کد خبر: 8707 نسخه چاپی

نصر: آن چه در اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي نمود بيش تر و بارزتري دارد، حضور جمع زيادي از بازنشستگان کشوري و لشکري در ليست کانديداهاي احتمالي اين انتخابات است.

آن چه شنيده ها، همچنين رصدهاي پيشاانتخاباتي و ثبت نام ها نشان مي دهند، بسياري از مديراني که به واسطه قانون عدم به کارگيري بازنشستگان از پست هاي مديريت خارج گرديده اند، انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را روزنه اي براي برگشتن مي دادند.
هماکنون بيش ترين ميزان فعاليت پيش انتخاباتي شامل چهره ها و مديران بازنشسته است و آن طور که شاهديم اکثر اين عزيزان خواهان کانديداتوري از حوزه هاي انتخاباتي استان آذربايجان شرقي علي الخصوص تبريز مي باشند.
شايد پرسيده شود که؛ حضور اين عزيزان چه ايرادي دارد؟ منع قانوني در اين امر وجود ندارد و چه بسا تجربيات اين عزيزان در عرصه قانون گذاري براي کشور مفيد باشد.
قطعاً وجود افراد با تجربه در ترکيب کانديداتورها و همچنين منتخبين مجلس يک نياز اساسي است.
آن چه مسلم است در انتخابات پيش رو، جوانان باانگيزه و داراي انرژي که توان خدمت به مردم در عرصه نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را در خود ديده اند با مشکل بزرگي به نام کانديداهاي بازنشسته مواجه خواهند بود.
کانديداهايي که به مدد سوابق شان هم ليست هاي انتخاباتي جناحين را پر خواهند نمود، هم از توان مادي و معنوي که طي سال ها از قِبَل صاحب منصبي به دست آورده اند، براي انتخاب شدن بهره مند خواهند بود.
حضور بي ضابطه  بازنشسته ها بدون شک منجر به تشکيل مجلسي پير خواهد شد. مجلسي که قرار است براي "گام دوم انقلاب" که محور آن جوانان است، تصميم گيري کند.
در نهايت توصيه مقام معظم رهبري به دانشجويان و جوانان مملکت براي زمينه سازي براي تشکيل دولتي جوان و انقلاب در آينده نزديک نيز با چنین مجلسی در هاله اي از ابهام قرار مي گيرد.

مهدی ابراهیم پور

انتهای پیام/

 مجمع بازنشستگان انتخابات مجلس/ اندک اندک جمع بازنشستگان می رسد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار