خبر/

مردم آذربایجان شرقی فریاد استکبار ستیزی سر دادند

1401/11/22 - 13:15 - کد خبر: 87042 نسخه چاپی

نصر: مردم ولایی، متعهد و انقلابی آذربایجان شرقی با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حماسه ای ماندگار بر صفحه تاریخ پرافتخار این خطه و ایران اسلامی خلق کرده و دفاع از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی را فریاد زدند.

به گزارش نصر، همزمان با سراسر ایران اسلامی مردم ولایت مدار آذربایجان شرقی و تبریز از صبح امروز در مقابل مساجد و پایگاه های بسیج در اقصی نقاط استان به منظور شرکت در جشن ملی و میهنی ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی حضور یافتند و با شعارهای انقلابی و در دست داشتن نوشته های مختلف، تعهد و ایمان خود به اهداف عالی انقلاب اسلامی را اعلام و از استکبار جهانی اعلام انزجار کردند.
گزارش خبرنگاران از شهرهای مختلف حاکی است حضور آحاد مردم به خصوص اقشار جوان و دهه هشتاد و نودی ها در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بیش از سال های گذشته نمود و بروز دارد.
فرمانده سپاه عاشورا در گفت وگو، ۲۲ بهمن را روز میقات با شهیدان و روز تجدید میثاق با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با ولی امر مسلمین جهان دانست و افزود: شهیدان گلگون کفن که جان خود را برای برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند، امروز چشم به راه حضور ما در راهی هستند که خود از رهروان صدیق و جان فدای آن بودند.
سردار اصغر عباسقلی زاده با بیان اینکه یوم الله ۲۲ بهمن روز پاسخ قاطع به استکبار جهانی و برافراشتن پرچم عزت و اتحاد ملی است‌، اظهار کرد: امروز نشاط و شکوفایی ما موجب خرسندی دوستان انقلاب و مایه یاس و نامیدی و تزلزل معاندان و معارضان انقلاب اسلامی است.
وی با قدردانی از حضور خماسی مردم در راهیپمایی امروز، گفت: به عنوان سرباز کوچک ولایت و ملت، به گام های استوار این مردم ولایی بوسه می زنم و قدردان حضورشان در چهل و چهارمین بهار آزادی در راهپیمایی ۲۲ بهمن هستم.
فرمانده منطقه پدافندهوایی شمال غرب مستقر در تبریز نیز در گفت وگویی با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در جشن انقلاب، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، اتحاد و همبستگی خود را به رخ جهانیان خواهند کشید و این برای دشمنان انقلاب از صدها گلوله بیشتر مرگبار است.
سرتیپ دوم ستاد عباس عظیمی با بیان اینکه تاریخ ایران اسلامی هیچ گاه ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد، اظهار کرد: یوم الله ۲۲ بهمن بهترسن فرصت برای تجدید بیعت با آرمان‌های اصیل انقلاب و نظام اسلامی است و همه باید خود را مدیون شهدایی بدانیم که جان خود را برای آرامش و آسایش ما فدا کردند.
وی ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دفاع از استقلال کشور در تمامی بحران‌ها و حوادث در کنار مردم بوده و شعار ارتش فدای ملت را در عمل طی سال های گذشته به نمایش گذاشته است و امروز نیز دوشادوش سایر مردم در جشن ملی انقلاب حضوری حماسی داشته اند.
امیر عظیمی با اشاره به اینکه مردم نقش اصلی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا می‌کنند، گفت: مردم ایران اسلامی و آذربایجان قهرمان دلبسته نظام و انقلاب بوده و این را هم همواره در طول تاریخ نشان داده‌اند و بار دیگر با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتدار، اتحاد و همبستگی خود با آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی را به رخ جهانیان می کشند.
یکی از شهروندان شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز به خبرنگار ایرنا، گفت: انقلاب اسلامی حاصل رهبری حضرت امام خمینی(ره)، مجاهدت شهیدان و ملت ایران است و ما وظیفه داریم با حضور خود در راهپیمایی امروز دین خود را به شهدا و امام ادا کنیم.
حسن تقی زاده با اشاره به اینکه نوع ایدئولوژی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها متفاوت است، اظهار کرد: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان این است که هر چه از زمان آن می گذرد شکوفایی آن بیشتر می شود و این امر جز با میدان داری آحاد مردم محقق نمی شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک موجود زنده است، ادامه داد: این انقلاب برهخلاف تصور دشمنان و نظام سلطه استمرار دارد و در فرآیند خودش به آن اهداف متعالی تمدن سازی خواهد رسید.
تقی زاده یادآور شد: نسل جوان را باید از طریق جهاد تبیین در جریان برنامه های بزرگ انقلاب قرار داد زیرا دشمنان نظام با تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی به فکر تسخیر ذهن جوانان هستند و باید توجه داشت که شرط مهم فهمیدن فلسفه دهه فجر و انقلاب اسلامی، ولایت پذیری و اطاعت از ولایت فقیه در جامعه است.
بانوی تبریزی نیز با بیان اینکه راهپیمائی ۲۲بهمن امسال هراس دشمنان را دو چندان کرده است، گفت: تلاش دشمنان در مقابله با نظام و شکست اخیر آن ها در اغتشاشات باعث شده است آنها بیش از هر زمان دیگری از ما عصبانی شوند و در این راهپیمایی پاسخ محکمی به دشمنان خواهیم داد و این همان مسیری است که امام راحل پیش پای ما نهاده است .
مریم کاظمی راهپیمایی ۲۲ بهمن را مظهر اقتدار ملی دانست و افزود: امروز مردم آذربایجان و تبریز، قدرت و اقتداری نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان می دهند و باید توجه داشت که این حضور حماسی هر سال با شکوه تر از سال های قبل به منصه ظهور می رسد.
وی اضافه کرد: حضور آحاد مردم در جشن ملی ۲۲ بهمن دوباره نشان دهنده عظمت و اتحاد تبریزی ها در پشتیبانی از ولایت و صلابت و شکوه انقلاب است.
جوان تبریزی شرکت کننده در راهپیمایی امروز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رسانه های خارجی سعی می کنند حکومت پهلوی را از ظلم و جور به مردم ایران تطهیر کنند اما تاریخ بیانگر همه چیز است و حضور حماسی مردم امروز همه چیز را برای جهانیان ثابت می کند.
علی محمدزاده با اشاره به اینکه در طول تاریخ حکومت پهلوی، ایران همیشه مورد ظلم و ستم بیگانگان قرار گرفته بود که با انقلاب اسلامی مردم ایران از استکبار رهایی یافتند و در این میان دشمن سعی می کند با تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، حکومت پهلوی را تطهیر کند.
وی ادامه داد: حکومت ایران در زمان قبل از انقلاب حتی اجازه تصمیم گیری به امور کشور را نداشت و همیشه مستعمره کشورهای ابرقدرت بود که انقلاب اسلامی عزت و شرف برای مردم ایران بخشید.
محمدزاده افزود: اگر با منطق وضعیت ایران پیش از انقلاب اسلامی را با وضعیت پس از انقلاب و پیشرفت هایی که داشته است بررسی کینم به اهمیت انقلاب اسلامی و ضرورت دفاع از این نظام و حفظ دستاوردهای آن پی خواهیم برد.
در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن ادارات و سازمان ها اقدام به برپایی غرفه کرده اند و دستاوردهای حوزه فعالیت خود را به نمایش گذاشته اند.
بر اساس اعلام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی ، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال در تعداد ۷۰ نقطه استان اعم از شهرها، بخش ها و روستاها و دهستان ها برگزار می شود.
انتهای پیام/
مردم آذربایجان شرقی فریاد استکبار ستیزی سر دادند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار