خبر/

بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور از پروژه های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

1401/11/20 - 16:07 - کد خبر: 86985 نسخه چاپی

نصر: معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از پروژه های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بازدید کرد.

به گزارش نصر، آقازاده حبشی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با سفر به آذربایجان شرقی از پروژه های آب و فاضلاب استان بازدید کرد.
وی به محض ورود به شهرستان تبریز با حضور در تصفیه خانه مدول دوم فاضلاب کلانشهر تبریز از آن جا بازدید و در جریان عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی و توسعه آن قرار گرفت.
دکتر آقازاده حبشی با اشاره به تداوم خدمت رسانی مناسب و مطلوب از سوی شرکت‌های آبفا به مردم، از تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های مرتبط با آب و فاضلاب به خصوص تصفیه خانه فاضلاب مدول دوم تبریز خبر داد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور در این بازدید با قدردانی از تلاش های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: این پروژه از طرح های مهم شرکت آبفا می باشد که جزء اولویت ماست تا در آینده کلانشهری مثل تبریز با افزایش جمعیت با مشکل تصفیه فاضلاب مواجه نباشد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این بازدید، ضمن تشریح برنامه های شرکت در ایام مبارک دهه فجر، به بیان اقدامات و پروژه های شاخص آبفای استان در سال جاری پرداخت.
مهندس خانی گفت: احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 با قرارداد به مبلغ 182 میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد که سویل بخش مایع بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد : جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.
بازدید از طرح آبرسانی به شهر سهند و مساکن ملی دومین مقصد بازدید مهندس آقازاده حبشی بود.
وی در بازدید از این پروژه گفت: با افتتاح این پروژه آبرسانی به سهند و مساکن ملی انجام خواهد و مردم این منطقه از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور تاکید کرد: مرحله اول این طرح با نیاز آبی 310 لیتر در ثانیه برای آبرسانی مسکن مهر در نظر گرفته شده است که با پمپاژ حدود یکصد لیتر در ثانیه به بهره برداری خواهد رسید.
پروژه آبرسانی به سهند و مساکن ملی شامل دو ایستگاه پمپاژ شامل 12 پمپ می باشد که چهار پمپ به صورت استندبای (رزرو) با قدرت هر ایستگاه 1/2 مگاوات ، 18 هزار متر مکعب مخزن ذخیره ، هفت کیلومتر خط انتقال چدن داکتیل 700 و 900 و حدود 85 کیلومتر شبکه داخلی می باشد.
انتهای پیام/
بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور از پروژه های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار