گزارش/

«ائله بونون فیلمین پخش ائلیم‌ها!!!» !؟

1401/11/20 - 11:59 - کد خبر: 86962 نسخه چاپی

نصر: همواره یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان تمامی شهرها از مدیریت شهری ، ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان از سطح شهر برای رفع سد معبر و نظام‌بخشی به معابر است.

به گزارش نصر، تبریز از جمله کلانشهرهای ایران است که در دهه‌های گذشته با حجم عظیمی از دستفروشان مواجه است که معمولا به گفته کارشناسان، یکی از اصلی‌ترین دلایل سنگین‌شدن حجم ترافیک در معابر اصلی و همچنین مزاحمت برای عبور و مرور شهروندان به شمار می‌آید.
شهرداری تبریز در ماه‌های اخیر ساماندهی وانت‌بارها را با تمام دردسرهایش به جان خریده و در دستور کارش قرار داده است. آنطور که شهروندان می‌گویند، این طرح تاکنون موفق بوده و طی آن تعداد زیادی از وانت‌بارهای سطح شهر ساماندهی شده است.
اما همواره در جریان ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها، عده‌ای با این توجیه که دستفروشان مشغول کسب روزی برای خودشان هستند، ماموران شهرداری را با عناوینی همچون «مزدور» خطاب می‌کنند و با ضبط تصاویری مغرضانه سعی می‌کنند با استفاده از فضای مجازی و گاهاً رسانه‌های معاند، موضوع را وارونه نشان داده و این اقدام قانونی شهرداری را ظالمانه قلمداد کنند.
به عنوال مثال در این فیلم که امروز در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، زنی که در حال مشغول ضبط فیلم است، با صدای بلند و به ترکی می‌گوید: «بو فیلمی ائله پخش ائلیم‌ها» یعنی «این فیلم رو جوری پخش کنم...!»
بارها دیده شده است که برخی دستفروشان و وانت‌بارها خود به هنگام حضور ماموران شهرداری، نسبت به تخریب اجناس خود و ایجاد هیاهو برای جلب توجه شهروندان و مظلوم‌نمایی خودشان انجام می‌دهند که بلکه با این ترفند، بتوانند مانع انجام وظیفه ماموران شهرداری شوند و با برانگیختن ترحم همشهریان، به کار خود ادامه دهند.
تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها می‌گوید:
سدمعابر عمومی و اشغال پیاده روها به هر عنوانی ممنوع است. و شهرداری مکلف است برای آزادکردن معابر و اماکن
به وسیله ماموران خود اقدام کند.
همچنین در تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها آمده است:
اراضی، کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و به طور کلی معابر واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عموم است، ملک محسوب و در مالکیت شهرداری است.


انتهای پیام/
«ائله بونون فیلمین پخش ائلیم‌ها!!!» !؟ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار