رئیس هیات انجمن های ورزش های رزمی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

رشد هجده پله ای هیات انجمن های ورزش های رزمی استان

1401/11/20 - 16:25 - کد خبر: 86961 نسخه چاپی

نصر، رئیس هیات انجمن های ورزش های رزمی استان گفت: بسیاری از اتفاقات برای نخستین بار در تاریخ این هیات رخ داد است و آذربایجان شرقی از رده بیست و سوم به پنج هیات برتر رسیده است.

به گزارش نصر، یوسف جاویدان، رئیس هیات انجمن ورزش های رزمی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این هیات یکی از بزرگترین خانواده های رزمی را دارد، گفت: هیات انجمن ورزش های رزمی استان دارای 150 انجمن، کمیته و گروه می باشد که زیر نظر هیات فعالیت می کنند.
 وی در ادامه افزود: در مدتی که هیات را تحویل گرفتم، فعالیت های هیات سه برابر افزایش داشته است و امسال نیز نسبت به سال گذشته نیروهای زیر نظر دو برابر افزایش یافته است.  
جاویدان در خصوص برگزاری دوره های داوری در استان اظهار داشت: باتوجه به اینکه دائما از نظر داوری در استان ورزشکاران دچار مشکل می شدند، لذا اولین دوره ملی داوری برای اولین بار در استان برگزار شد که در این دوره 135 نفر شرکت کردند. همچنین اولین دوره فنی و داوری انجمن هنرهای رزمی و ترکیبی MMA برگزار شد.
وی در مورد برگزاری رسمی سابقات MMA گفت: این ورزش آشنا که با عنوان رقابت های داخل قفس برگزار می شود، با حکم وزارت ورزش به صورت رسمی برگزار می شود و به عنوان اولین استان دوره استارت فنی و داوری برگزار کردیم. همچنین در سال گذشته بیش از 50 مسابقه استانی در رشته های مختلف برگزار گردید و 20 دوره داوری و 32 دوره مربی گری در این مدت برگزار شد. برای اولین بار میزبان اردوی تیم ملی کیک بوکسینگ در استان بودیم که با تدابیر انجام شده ورزشکاران تمام رده های سنی با تیم ملی تمرین کردند که ماحصل این تمرین را در مسابقات انتخابی تیم ملی مشاهده خواهیم کرد. همچنین دو نفر از استان به عنوان مربی تیم ملی و دو نفر هم به عنوان داور ملی انتخاب شدند.
رئیس هیات انجمن های ورزشی استان با بیان اینکه تاکنون استان آذربایجان شرقی کرسی در فدراسیون نداشته است، تصریح کرد: پس از سال ها برای اولین بار به عنوان دبیر اجرایی انجمن کیک بوکسینگ کشور انتخاب شدم. متاسفانه ورزش های رزمی با توجه به تعدد رشته فاقد خانه رزمی بود اما پس از سالها یک سالن مخروبه را تبدیل به سالن مجهز کرده و آنرا افتتاح کردیم که در این  زمینه باید  از مدیر کل ورزش و جوانان استان تشکر کنم که حمایت های کافی از هیات داشته اند. خوشبختانه رئیس فدراسیون تاکنون 7 بار به استان سفر کردند که در این زمینه سعی کردیم از حضورشان استفاده کنیم و مطالبات خود را ارائه دهیم.
وی حضور پیشکسوتان را در هیات الزامی دانسته و اعلام کرد: در این مدت سعی کردیم از حضور پیشکسوتان استفاده کنیم و جلساتی هم با اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس برگزار و مشکلات خود را مطرح کردیم. همچنین جلساتی با حضور روسای هیات های استان های شمالغرب برگزار شد تا رشته های رزمی را تبدیل به رشته منطقه ای کنیم چراکه تعداد زیادی در رشته های این هیات وجود دارد و در آینده سعی خواهیم کرد میزبانی مسابقات را بر عهده بگیریم.
جاویدان با بیان اینکه در آینده چند رشته از این ورزش در المپیک حضور خواهد داشت، بیان کرد: با توجه به گمانه زنی ها از حضور چند رشته در المپیک از الان استعدادیابی را شروع کردیم. همچنین یکی از پرمدال ترین هیات های استان هستیم و باوجود اینکه رتبه 23 کشور را داشتیم هم اکنو جزء پنج هیات برتر کشور هستیم و به عنوان  فعال ترین هیات کشور معرفی شدیم.
وی با بیان اینکه 44 مسابقات در ایام دهه فجر برگزار شد، گفت: روز های بیستم و بیست و یکم بهمن ماه مسابقات قهرمانی استان در ممقان برگزار خواهد شد و نفرات برتر به عنوان تیم استان در مسابقات حضور خواهند داشت که تلاش می کنیم مسابقات از تبریز به سمت شهرستان ها نیز کشیده شود تا این ورزش در تمامی شهرستان ها جریان داشته باشد.
رئیس هیات انجمن ورزش های رزمی استان در پایان خاطر نشان کرد: برای تشکیل تیم به سراغ مس سونگون ورزقان رفتیم که متاسفانه مدیرعامل این باشگاه حتی برای دیدار نیامدند و موفق به دیدار با رسول خطیبی نشدیم. امیدوارم رسانه ها در پوشش خبر های این رشته هم به اندازه فوتبال اهمیت دهند تا به اندازه این ورزش ها قهرمانان و ورزشکاران معرفی شوند.
انتهای پیام/
رشد هجده پله ای هیات انجمن های ورزش های رزمی استان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار